پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

دادستان کل ایران: «هر هفته ۱۶ تا ۱۹ هزار سایت اینترنتی در ایران فیلتر می‌شود»

0
581

دادستان-کل-کشور-محمد-جعفر-منتظری-765x510دادستان کل ایران در باره آخرین وضعیت فیلترینگ در کشور گفت که به طور مرتب در هر هفته بین ۱۱۶ تا ۱۹ هزار سایت فیلتر می‌شوند، این مقام قضایی، این سایتها را «مستهجن» و «خلاف دین یا عفت عمومی» خواند.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، محمدجعفر منتظری، که در یک نشست خبری در تهران سخن می گفت، اضافه کرد که فیلترینگ این سایتها از سوی «کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه» و در «جلسات آنلاین و به صورت فوری» صورت می‌گیرد. او در پاسخ به این پرسش که کمیته فیلترینگ زیر نظر دادستانی اما چرا برخی کانال‌های تلگرامی هنوز فیلتر نشده‌اند، گفت: «کمیته مصادیق مجرمانه هر از گاهی تشکیل جلسه می‌دهد و گاهی جلسات بنا به اهمیت آنلاین و تلفنی هم دارد. هر هفته بین ۱۶ تا ۱۹ هزار مورد سایت مستهجن و خلاف دین فیلتر می‌شوند ولی بخشی از آن‌ها از شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند و سرورشان در ایران نیست. مواردی را به وزارت ارتباطات داده‌ایم تا از آن شبکه بخواهد آن کانال‌ها و سایت‌ها را فیلتر کند ولی مشکلات و کوتاهی‌هایی در داخل وجود دارد.»

دادستان کل کشور ادامه داد: «نمی‌خواهیم کسی را متهم کنیم ولی نیاز به هم افزایی است. همچنین در شورای عالی فضای مجازی اخیرا آیین نامه‌ای تصویب شده که شبکه‌هایی که می‌خواهند در ایران فعال باشند باید سرورشان در ایران موجود باشد و در چارچوب مقررات ما فعالیت کنند یا آنکه آن‌ها را خواهیم بست.»

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading