جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

دادگاه تجدیدنظر محمد حبیبی, فعال صنفی برگزار شد

0
849

محمد حبیبی.jpgدادگاه تجدیدنظر محمد حبیبی فعال صنفی فرهنگیان و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران امروز چهارشنبه دوم آبان ماه، برگزار شد. آقای حبیبی پیش‌تر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۱۰ سال و نیم حبس و شلاق محکوم شده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از انصاف نیوز، حسین تاج وکیل محمد حبیبی در پاسخ به این پرسش که آیا دادگاه را مثبت ارزیابی می‌کند، گفت: “جلسه‌ی دادگاه برگزار شد و بسیار مثبت بود. دفاعیات ارائه شد. مشکل خاصی در ارائه‌ی دفاعیات نداشتیم. فضای دادگاه هم کاملا آرام بود و واقعا به نتیجه‌ی دادگاه امیدواریم”. او درباره‌ی زمان اعلام نتیجه‌ی دادگاه اینطور جواب داد: “هنوز نمی‌دانیم که رای چه زمانی صادر می‌شود. به محض اینکه رای صادر شود عنوان خواهیم کرد”. محمد حبیبی، فعال صنفی فرهنگیان و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران است که اردیبهشت ۹۷ در تجمعاتی که فرهنگیان به مناسبت هفته معلم داشتند بازداشت شد. پرونده او برای رسیدگی در اختیار شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی احمدزاده قرار گرفت و دادگاه او را به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به ۷ سال و نیم حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و به اتهام اخلال در نظم عمومی به ۱۸ ماه حبس و همچنین ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم کرد.

در صورت تایید حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر، ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی اعمال و مجازات اشد یعنی ۷ سال و نیم حبس اجرا می‌شود.

حقوق بشر در ایران, در تاریخ ۲۶ شهریور ۹۷ در گزارشی از ارجاع پرونده این معلم زندانی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر خبر داده بود.

گفتنی است که پیش‌تر بیش از ۱۴۰۰ تن از فعالین مدنی، سیاسی، صنفی و معلمان سراسر کشور با امضای نامه‌ای ضمن اعتراض به احکام صادره علیه محمد حبیبی، فعال صنفی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران، خواستار درمان فوری وی شدند.

همزمان “سازمان‌ھای سندیکائی فرانسوی س اف.د.ت، س.ژ.ت، اف.اس.او، سولیدر، او.ان.اس.آ”، در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله علی خامنه‌ای، با اشاره به اینکه حبس محمد حبیبی تخطی از حقوق بشر و آزادی‌ھای اساسی سندیکایی است، خواستار رسیدگی مناسب پزشکی و آزادی فوری این معلم دربند شدند.

همچنین حقوق بشر در ایران پیشتر در گزارشی از انتقال محمد حبیبی از زندان تهران بزرگ به زندان اوین خبر داده بود. این انتقال در حالی صورت گرفته است که وی به دلیل وخامت وضعیت عمومی در تاریخ پنجم شهریورماه به بیمارستان منتقل شده بود و انتظار می‌رفت مقامات قضایی به دلیل عدم رسیدگی پزشکی کافی با مرخصی درمانی وی موافقت کنند.

این فعال صنفی و عضو هیئت مدیره کانون معلمان استان تهران اکنون در زندان اوین محبوس است و از تیرماه سال جاری طی حکم کارگزینی حقوق ماهیانه ایشان نیز قطع شده است.

لازم به اشاره است که پیشتر سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به وضعیت سلامت نامناسب محمد حبیبی، فعال صنفی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران گفته بود که “بخاطر دستگیری خشونت آمیزش در می ۲۰۱۸ درد شدیدی در سینه و ریه‌هایش احساس می‌کند. با این وجود کلینیک پزشکی زندان تنها چیزی نامعلوم به او تزریق کرده است” و از مقامات ایران خواستار رسیدگی پزشکی فوری و آزادی بدون قید و شرط این معلم در بند شده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading