جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

درخواست آزادی مشروط دو عضو کانون صنفی معلمان روی میز دادستان تهران

0
668

kanon-senfi-moaleman-moalem-teacher-300x191.jpgحسین تاج وکیل اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی دو عضو کانون صنفی معلمان از تایید اولیه درخواست آزادی مشروط موکلانش و ارجاع این درخواست به دادستانی تهران خبر داد.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از ایرنا، حسین تاج عصر دیروز , شنبه با اعلام این مطلب گفت که امروز (شنبه) هفتم مهر، با موکلانش اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی در زندان اوین ملاقات کرده است. این وکیل دادگستری با اشاره به ارائه درخواست آزادی مشروط موکلانش اظهار داشت: “هم عبدی و هم بهشتی، شرایط بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارند”. آقای تاج گفت که درخواست آزادی مشروط اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی با تایید اولیه از سوی زندان و ضابط پرونده، به دادستان تهران ارسال شده تا دادستان نظر نهایی خود را در این خصوص ارائه کند. اسماعیل عبدی، دبیر کانون صنفی معلمان و دبیر ریاضی است که به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به ۶ سال حبس محکوم شده و از آبان سال ۹۵ در زندان به سر می برد. محمود بهشتی لنگرودی نیز سخنگوی کانون صنفی معلمان است که نخستین بار سال ۸۳ به مدت یک ماه بازداشت بود.

دستگیری بعدی وی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی در ۲۳ اسفند سال ۸۵ اتفاق افتاد. اواسط فروردین سال ۸۶ حکم ۴ سال حبس او به مدت ۵ سال تعلیق شد.

وی سال ۸۹ مجدد به مدت دو ماه دیگر به همان اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و به موجب حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. او ۹۴ نیز بازداشت شد و شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب مجدد بهشتی لنگرودی را به ۵ سال حبس محکوم کرد که در نهایت شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران مجموع این احکام را تجمیع کرد و به ۵ سال حبس قابل اجرا تبدیل شد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading