پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

روح‌الله قرهی: مسیحیت و یهودیت دین نبودند و اسلام تنها دین واحد است

0
717

gharaheiآیت‌الله “روح‌الله قرهی” که گفته می‎شود مدرک دکترای فلسفه غرب را از دانشگاه هامبورگ دارد در تفسیردعای ابوحمزه ثمالی گفته چیزی به نام مسیحیت و کلیمیت در عالم معنا و حقیقی نداریم. به گزارش حقوق بشر در ایران در ادامه روند رو به رشد توهین و فرافکنی حکومت جمهوری اسلامی در مورد ادیان دیگر به غیر از اسلام شیعه هرچه با نگاه آکادمیک آن هم فلسفه‎ی غرب اینکه در معنا اصل بر معرفت است، قابل توجیه است، اما قرهی با رندی مسیحیت و یهودیت را با نگاه فلسفی نقد و بررسی می‌کند، ولی در مورد اسلام از همان منظر الهی و در نهایت با همین دیدگاه در سخنرانی به آنجا می‎رسد که به جوانان توصیه کرده دین را مطالعه کنند و اطمینان داده بر مبنای «ان الدین عندالله الاسلام» از ابتدا تاکنون اسلام بوده است و دین واحد اسلام است و مسیحیت و یهودیت دین نبوده‌اند.

جالب آنکه او در بخش دیگری از سخنانش برای اثبات ادعای خود که برگرفته از تفسیر فلسفی غرب نسبت به دین است، به قرآن استناد کرده است و گفته «من بارها هم عرض کردم در قرآن چیزی به نام مسیحی و کلیمی گفته نمی‌شود وقتی می‌خواهد نام ببرد، یهود و نصارا می‌فرماید. کما اینکه چیزی به نام مذاهب غلط هست اصلن مذهب چیست؟ اسلام، به تعبیر دیگری که امام راحل عظیم الشأنمان فرمودند: اسلام ناب محمدی است».

شاید ایران از معدود و بلکه تنها نقاط عالم باشد که آیت‌الله‌های آن از دانشگاه‌های غربی فارغ التحصیل رشته‌‏ی فلسفه می‌شوند و در جلسه تفسیر دعای ابوحمزه ثمالی، با نگاه فلسفی منکر مسیحیت و یهودیت می‎شوند، اما در مورد تفسیر اسلام به الهیات و قرآن استناد می‌کنند و آن را دینی ابدی و ازلی می‌دانند».

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading