چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, می 15

روستایی بدون امکانات بدوی در کتیچ فنوچ

0
781

6a9db81f-e18e-430f-bb18-c5584b8a7cab-678x381.jpgروستای گزان بزین از توابع بخش کتیج شهرستان فنوج با ۱۲ خانوار جمعیت فاقد برق رسانی و اب آشامیدنی است.

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از کمپین فعالین بلوچ ، یکی از ساکنان این روستا اظهار داشت :۳۰ سال در اینجا ساکن هستیم و حدود دو سال هست که به ما مدرسه اختصاص دادند اما از نعمت برق ، آب و شناسنامه (چندتا خانوار)بی بهره هستیم. وی افزود: به دلیل فاصله چاه آب از مناطق مسکونی خانمها ابتدا با سطل از چاه آب استخراج کرده و سپس با سطل بر روی سر به فاصله ۵۰۰ متر و ارتفاع ۵۵ متر به منازل خود انتقال داده که چندین بار مشکلاتی برای این بانوان به وجود آورده است!

ریش سفیدی از اهالی این روستا گفت: روستای دیگری به فاصله ۳ کیلومتر از تیر برق فشار متوسط و با قدمت سکونت کمتر با ۳ خانوار جمعیت از نعمت برق بر خوردار هست ولی ما که ۵۰۰ متر با تیر برق اصلی فاصله داریم بی بهره هستیم

وی ادامه داد: اهالی روستای ۳ خانواری که برق دار شده همگی اهل تشیع هستند و روستای ما اهل تسنن ، درسته بی سواد هستیم اما تبعیض را آشکارا میبینیم، ما ملت این دولت هستیم و عاجزانه تقاضا داریم در مورد برق رسانی ما را مساعدت کنند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading