پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

سعید صادقی فر، فعال ترک به دادگاه انقلاب اردبیل احضار شد/ سند

0
615

روز دوشنبه ۲۶ دی ماه ۱۳۹۷,  سعید صادقی فر فعال ترک (آذری) طی ابلاغیه ای به شعبه دوم دادگاه انقلاب اردبیل احضار شده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۴ دی‌ماه ۹۷، سعید صادقی فر، فعال ترک آذری به شعبه دوم دادگستری عمومی و انقلاب اردبیل احضار شد.  در این احضاریه از وی خواسته شده در تاریخ ۳ بهمن ماه در این دادگاه حاضر شود. اتهام مطرح شده علیه وی “تشکیل دسته غیرقانونی جهت برهم زدن امنیت کشور” عنوان شده است.

بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران ضمن تائید خبر احضار  سعید صادقی فر گفت, طی این احضاریه از وی خواسته شده است که در خصوص گزارش مرجع انتظامی مبنی بر تشکیل دسته غیر قانونی جهت بر هم زدن امنیت کشور ساعت ۱۰ صبح روز ۳ بهمن ماه در این دادگاه حاضر شود.
لازم به ذکر است این شهروند اهل اردبیل در تاریخ ۱۱ تیرماه به همراه سه تن دیگر به نامهای “علی واثقی”، “عسگر اکبرزاده” و “عباس لسانی” توسط ماموران اداره اطلاعات این شهرستان در رابطه با مراسم قلعه بابک بازداشت و پس از صدور قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی در تاریخ ۱۹ تیرماه آزاد شده بود.

گفتنی است که طی روزهای شنبه و یکشنبه نیز حقوق بشر در ایران طی سه گزارش جداگانه از احضار سه شهروند دیگر در اردبیل به نام‌های عسگر اکبرزاده، رحیم غلامی و علی واثقی به دادگاه انقلاب اردبیل اطلاع رسانی کرده بود.

ترک (آذربایجانی) های ایران مانند سایر جمعیت‌های اتنیکی کشور در معرض تضییع نظام‌مند حقوق پایه‌ای قرار دارند، هر چند این تبعیض در مورد آنها کمتر شکل مذهبی دارد و عمدتا بر مباحث فرهنگی و هویتی استوار است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading