چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

مخالفت با آزادی زودهنگام رضا آقاخانی، فعال ملی مذهبی محبوس در زندان اوین

0
683

رضا آقاخانی.jpgدرخواست آزادی مشروط رضا آقاخانی، فعال ملی مذهبی محبوس در زندان اوین که یک سوم از دوران حبس خود را گذرانده و مشمول آزادی مشروط است از سوی مسئولان قضایی رد شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، درخواست آزادی مشروط رضا آقاخانی، فعال ملی مذهبی محبوس در زندان اوین از سوی مسئولان قضایی رد شد. یک منبع مطلع در این خصوص به حقوق بشر در ایران گفت: “با وجود اینکه یک سوم از دوران حبس آقای آقاخانی طی شده و آزادی مشروط به وی تعلق می‌گیرد، درخواست این زندانی مبنی بر آزادی مشروط رد شده است. دادیار ناظر بر زندان علت این امر را مخالفت ضابط (کارشناس وزارت اطلاعات) عنوان کرده است. این مخالفت در حالی صورت گرفته که همسر این زندانی به تازگی عمل پیوند کلیه داشته و فرزند وی نیز دچار معلولیت جسمی است”. لازم به ذکر است، رضا آقاخانی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به سه سال حبس محکوم شد که با وجود اینکه شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور در اعاده دادرسی این اتهام را وارد ندانست، سه سال حبس تعزیری این فعال سیاسی در شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب اسلامی تایید شد.

رضا آقاخانی در خردادماه سال ۹۲ به مدت ۴۵ روز به صورت موقت بازداشت‌شده بود. وی همچنین در سال‌های دهه شصت نیز چند سال حبس را به خاطر فعالیت‌های سیاسی‌اش تحمل کرده است.

رضا آقاخانی چندی پیش نیز همراه با چند زندانی دیگر در اعتراض به نقض حقوق بشر در کشور و در حرکتی نمادین با مطالباتی حقوق بشری دست به یک اعتصاب غذای سه روزه زده بودند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading