جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

معصومه سلیمانی با تودیع وثیقه آزاد شد

0
386

حقوق بشر در ایران ـ امروز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، معصومه سلیمانی، پس از اتمام بازجویی، بازپرسی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. 

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۴اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، معصومه سلیمانی، مربی و داور کشتی،  اهل شهرستان خرم آباد مرکز استان لرستان، پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با قید وثیقه آزاد شد. 

براساس این گزارش، آزادی معصومه سلیمانی با تودیع قرار وثیقه و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان مرکزی خرم آباد صورت گرفته است. 

علیرغم آزادی معصومه سلیمانی، با تودیع قرار وثیقه از مصادیق حقوقی اتهامات یا اتهام تفهیم شده به وی اطلاعی حاصل نشده است. 

لازم به اشاره است، معصومه سلیمانی، ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به دادسرا و تفهیم اتهام، سپس به بند زنان در زندان خرم آباد منتقل شده بود. 

سرکوب آزادی بیان و ممانعت از انتشار عقاید و دیدگاههای مختلف در یک جامعه، ناقض ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶ است. در این مفاد قانونی بر حق افراد بر انتشار افکار، عقاید، نظریات و دیدگاههای سیاسی و عقیدتی بدون محدودیت مرزی تاکید شده است.

عدم امکان دسترسی به وکیل مورد نظر متهم و محرومیت فرد از دسترسی به سایر ملزومات در یک فرآیند دادرسی ناقض ماده ۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶ است.

همچنین برخورداری افراد از حق دادرسی عادلانه توسط قاضی، بازجو و بازپرس بیطرف از جمله حقوقی است که در ماده ۱۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر به آن تاکید شده است.

در ماده ۵ از قانون آئین دادرسی کیفری بر اطلاع یافتن متهم در اسرع وقت از اتهامات انتسابی و فراهم کردن حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق دفاعی مذکور در قانون تاکید شده است. 

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading