پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

نامه خانواده عمادالدین ملازهی پس از یک هفته بی خبری

0
474

عمادالدین-ملازهی.jpgخانواده عمادالدین ملازهی پس از انتقال وی و قریب به یک هفته بی خبری و در آستانه تحویل سال ۹۷ خطاب به مسئولان قوه قضائیه و بازرسی کل کشور نامه نوشتند.

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از کمپین فعالین بلوچ، در پی گذشت یک هفته از انتقال ناگهانی عمادالدین ملازهی زندانی سیاسی بلوچ از زندان سراوان به مکانی نا معلوم خانواده این زندانی به مسئولان کشور برای پیگیری وضعیت فرزندشان نامه نوشتند. در این نامه آمده که “عماد تا کنون دو بار از اتهامات تبرئیه شده اما وزارت اطلاعات هر بار با عوض کردن قاضی سعی دارد او را در زندان نگه دارد.” متن نامه به شرح ذیل است:

ریاست محترم قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور

السلام علیکم و رحمه الله

به استحضار می رساند که عمادالدین ملازهی فرزند عبدالمجید متولد ۱۳۶۳ زندانی کنونی در زندان سراوان که در انتظار تبرئه از اتهامات از سوی دادگاه تجدید نظر استان است از روز چهارشنبه ۲۳ اسفند به طور ناگهانی از زندان سراوان به مکان نامعلومی منتقل شده است و ما هیچ خبری از وضعیت وی نداریم و این موضوع به شدت ما را نگران کرده است. مسئولان زندان بر خلاف قانون نه به ما و نه به هیچ کس دیگر در مورد وی اطلاع رسانی نکردند. حتی اجازه تماس تلفنی به عماد داده نشده.

علت نگرانی ما این است که ایرج نوربخش رئیس زندان عماد را تهدید کرده که با او برخورد می کند و به جایی منتقلش می کند که آرزوی مرگ کند و همینطور عناصری از وزارت اطلاعات پشت ماجرا هستند و هر بار به شیوه ای او را اذیت و آزار می کنند. تا کنون دو بار پسرم از اتهامات تبرئه شده است و هیچ چیزی در پرونده اش وجود ندارد، اما هر بار که تبرئه می شود مجددا با فشار افرادی با نفوذ و نا مشخص قاضی را عوض می کنند و بار دیگر پرونده را به جریان می اندازند و سعی دارند که هر طور مانده او را در زندان نگه دارند. اخر چرا؟ چرا وقتی بحث عدالت در کشور می شود دست هایی در جلو چشمان قوه قضائیه بی عدالتی و دهن کجی می کنند؟ آن عناصر تندرو وزارت اطلاعات خودشان هم نمیداند چه اتهاماتی به عماد بزند که به وی بچسپد چون وی یکی از فرزندان شریف ایران است. و برای تحقیق موضوع به شهر و روستا و همه جا بروید و از همه کس در موردش تحقیق کنید، مطلقا گواهی بر برائت و خوبی او می دهند اما عناصری از وزارت اطلاعات با فشار بر ما و او سعی دارد عماد را در زندان نگه دارند و این انصاف نیست.

تا کنون دو بار از اتهاماتش تبرئه شده است اما چرا هر بار قاضی ها را عوض می کنند و چرا هر بار سعی دارند مجددا پرونده را با اتهام و پرونده سازی جدید به جریان بندازند و زندگی او را نابود کنند؟ چه عناصری پشت ماجرا هستند؟! خواهش می کنم سازمان بازرسی کل کشور این موضوع را رسیدگی کند، قوه قضائیه این موضوع را در دست بررسی قرار دهد، سازمان ضد اطلاعات وارد ماجرا شود. در این شرایط بد منطقه ای و با وجود این اعتراضات رو به رشد فقر و معیشتی و فساد در ادارات ایران موضوع فرزندمان باعث بغرنج تر شدن اعتراضات می شود و سبب لطمه خوردن نظام می گردد چون همگان بر بی گناهیش یقین دارند.

لذا دستور بفرماید که سازمان بازرسی کل کشور ماموران خود را به طور خاص برای بررسی چرایی مفقود الاثر شدن فرزندم و همچنین بررسی دست های برخی عناصر وزارت اطلاعات در پرونده اش وارد میدان کنند تا با آشکار شدن اصل ماجرا و کشف کینه های فردی برخی ماموران وزارت اطلاعات هم خدا و هم مردم را در این زمینه راضی کنید.

با احترام

خانواده عماد الدین ملازهی

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading