جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

نامه مادر سعید ملک پور به دادستان تهران برای آزادی فرزندش

0
571

مادر سعید ملک پور، زندانی جرائم سایبری محبوس در زندان اوین طی نامه ای به جعفری دولت آبادی، دادستان تهران خواستار مرخصی و آزادی فرزندش پس از ۱۰ سال زندان شد. سعید ملک پور در سال ۸۷ در زمان سفر به ایران برای ملاقات با خانواده دستگیر و در سال ۹۰ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اعدام به علاوه هفت سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا در دیماه ۹۰ به حبس ابد تقلیل یافت.

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، مادر سعید ملک پور، زندانی جرائم سایبری محبوس در زندان اوین طی نامه ای به جعفری دولت آبادی، دادستان تهران خواستار مرخصی و آزادی فرزندش پس از ۱۰ سال زندان شد. لازم به ذکر است, سعید ملک‌پور,  فعال سایبری و زندانی محکوم به جرائم سایبری با اتهام  فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور، ارتباط با گروه‌های معاند نظام و فساد فی الارض  در مهر ماه ۱۳۸۷ در تهران بازداشت گردید.این فعال سایبری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و توسط قاضی محمد مقیسه ای بابت آن اتهامات به  اعدام و هفت سال و نیم حبس محکوم گردید.   محمود علیزاده طباطبایی وکالت سعید ملک پور را بر عهده داشت. همچنین در در شهریور ۱۳۹۲ اعلام شد که حکم سعید ملک پور با یک درجه تخفیف به حبس ابد تغییر یافته است.

متن کامل این نامه به نقل از حقوق بشر در ایران در ادامه می‌آید:

بسمه تعالی

جناب آقای جعفری دولت آبادی دادستان محترم تهران با سلام و دعا؛

من مادر سعید ملک پور هستم. سعید پدر ندارد و ظاهرا من هم پدر و هم مادر او هستم، اما او بعد از خدا تنها تکیه‌گاه من است که بیش از ده سال است از آغوش مادر دور افتاده و در آغوش زندان و دیوار است. او اگر هر جرمی کرده باشد ده سال سخت که خودتان می‌دانید چند سالش را در انفرادی یا زندان بسته بوده برایش بس است. به مادری که در سن از پاافتادگی، نیازمند یاری پسرش هست فکر کنید. بعد از اینهمه سال که هر لحظه‌اش برای ما به سالی بوده است حتی مرخصی هم نیامده است. من مطمئن هستم رافت اسلامی جز این است و منِ مادر به رافت اسلامی نظام و شما چشم دوخته‌ام و انتظار دارم با توجه به اینکه همه مراجع ذیربط، از زندان تا کارشناس پرونده، حسن اخلاق و رفتار او را تایید می‌کنند شما که مدعی العموم و مدافع حقوق مردم هستید طعم رأفت اسلامی را به او بچشانید و با توجه به اینکه رییس محترم قوه قضاییه وعده عفو گسترده و بیسابقه داده‌اند، موافقت خود با عفو او در کمیسیون عفو و بخشودگی را اعلام بنمایید تا در چهلمین سال انقلاب او هم در لیست عفو قرار گیرد.

جناب آقای دادستان؛ من از شما نه فقط به عنوان دادستان که به عنوان یک هموطن و یک کسی که می‌تواند احساس پدر و مادری و فرزندی را درک کند تقاضا دارم سعید را مثل یک فرزند ببینید و با رعایت همه قوانینی که به آنها مقید هستید نگاهی مهربان‌تر داشته باشید. من درخواست مرخصی و عفو پسرم را بعد از ده سال از شما دارم، لطفا هرطور صلاح می‌دانید، مقدمات آن را فراهم کنید که همواره دعاگوی‌تان خواهیم بود.

منتظر خبرهای خوب و دعاگوی شما

مادر سعید ملک پور”.

سعید ملک‌پور شهروند ایرانی مقیم کانادا در مهرماه ۱۳۸۷ در زمان سفر به ایران برای ملاقات با خانواده دستگیر شد و از سوی بخش سایبری سپاه پاسداران به مدیریت سایت‌های پورنوگرافی فارسی‌زبان متهم شد. تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور، ارتباط با گروه‌های معاند نظام و فساد فی الارض از جمله اتهامات دیگری بود که برای آقای ملک‌پور در نظر گرفته شد و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی بابت اتهامات وارده به اعدام بعلاوه هفت سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد، این حکم در دی ماه ۱۳۹۰ در دیوان عالی کشور تأیید شد و در ۲۷ بهمن ۱۳۹۰، برای اجرای احکام ارسال شد ولی بعدا با یک درجه تخفیف حکم اعدام به حبس ابد تبدیل شد.

آقای ملک پور اکنون یازدهمین سال از حبس خود را بدون حتی یک روز مرخصی طی می‌کند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading