جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

وضعیت جسمی احمدرضا جلالی در بند چهار زندان اوین وخیم است

0
742

download.jpgاحمدرضا جلالی، پژوهشگر ایرانی-سوئدی، به دلیل چندین بار اعتصاب غذا و نگهداری طولانی‌مدت در شرایط نامساعد بند ۲۰۹ زندان اوین، هم‌اکنون در بند چهار این زندان در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، احمدرضا جلالی، پژوهشگر محبوس در بند چهار سالن سه زندان اوین که از اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ در بازداشت به سر می‌برد، در پی دو دوره اعتصاب غذای ۴۲ و ۴۳ روزه به بیماری‌های گوارشی و زخم معده دچار شده است. از سویی دیگر، نگهداری طولانی‌مدت در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ و عدم دسترسی به سرویس بهداشتی طی آن مدت باعث گشته که این پژوهشگر زندانی به بیماری سنگ کلیه نیز مبتلا گردد. گفتنی است، احمدرضا جلالی در ۱۵ فروردین‌ماه و پس از نزدیک به پنجاه روز نگهداری در انفرادی زندان اوین، به بند چهار سالن سه این زندان منتقل شد.

این زندانی امنیتی در حال حاضر به دلیل درد در ناحیه پا و فلج شدگی نسبی در این ناحیه به‌سختی می‌تواند راه برود.

شایان ذکر است، ابوالقاسم صلواتی، قاضی شعبه سوم دادگاه انقلاب، همچنان از پذیریش وکلای انتخاب‌شده از سوی خانواده احمدرضا جلالی خودداری می‌کند و علیرغم گذشت ۱۱ ماه از زمان بازداشت، تاکنون دادگاهی برای رسیدگی به وضعیت وی تشکیل نشده است.

پیش‌ازاین، ویدا مهران‌نیا، همسر احمدرضا جلالی، و سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده بودند که قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به‌طور شفاهی به این پژوهشگر زندانی گفته که او به اتهام‌هایی مانند «جاسوسی» یا «همکاری با کشورهای دشمن» به اعدام محکوم خواهد شد.

باوجوداین، خانم مهران‌نیا می‌گوید که قاضی صلواتی در دیدار با همسرش در زندان اوین به او گفته که هیچ‌یک از وکلای معرفی‌شده توسط او اجازه دفاع از وی را ندارند و آقای جلالی اکنون بدون وکیل است.

احمدرضا جلالی پزشک و پژوهشگر ساکن سوئد است که با دانشگاه پیه‌مونته ایتالیا در حوزه مدیریت بحران همکاری دارد.

او در سال‌های اخیر چند بار به دعوت نهادهای علمی و دانشگاهی به ایران سفر کرده است تا در برنامه‌های تحقیقاتی و علمی مشارکت کند.

در آخرین مورد از این سفرها، در روز پنج اردیبهشت سال جاری در تهران آقای جلالی بازداشت شد و حدود هفت ماه در سلول انفرادی زندانی بود.

برچسب هاموضوعات روز

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading