دوشنبه , ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
دوشنبه, ژوئن 17

پلمب ۴ واحد صنفی در استان سمنان به علت کشف حجاب شهروندان

0
248

حقوق بشر در ایران ـ امروز شنبه ۳۱تیر ماه ۱۴۰۲، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی در استان سمنان، چهار واحد صنفی را پلمب کردند. 

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری مهر، امروز شنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲، سرهنگ اکبر قاسمی، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان سمنان، از پلمب ۴ واحد صنفی در آن استان به علت آنچه که وی از آن تحت عنوان (عدم رعایت قوانین حجاب اسلامی) یاد کرد خبر داد. 

رئیس پبیس امنیت استان سمنان در تشریح این خبر گفت:”پلمب این واحدها در راستای اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف استان سمنان صورت گرفته و ارزیابی میزان پایبندی اصناف به قوانین و مقررات ابلاغی در زمره بخش‌های این طرح است.” 

وی در ادامه صحبتهای خود ضمن ادعای اجرای این گونه طرحها با هدف امنیت اخلاقی و اجتماعی صورت می گیرد از صدور تذارکاتی از سوی نیروی انتظامی به اصناف استان سمنان هم سخن گفت. 

قاسمی در پایان این مصاحبه گفت:”از بین چهار واحد صنفی، دو واحد رستوران، یک مرکز تشریفات عقد و یک لباس فروشی، بود ه است.” 

در حالی واحدهای صنفی بسیاری ذیل عناوین مذکور از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و با دستور قضایی پلمب می شود که نعمت احمدی، وکیل پایه یک دادگستری در تشریح این موارد اعلام کرد:”پلمب واحدهای صنفی به نام مقابله با حجاب، قانونی نیست. طبق قانون باید جرم و مجازات با هم متناسب باشد. قانونگذار هنوز جرمی را تعریف نکرده که بر مبنای آن واحدها به دلیل بد حجابی مجازات شوند.” 

در ادامه نیز، کامبیز نوروزی، حقوقدان نیز در تائید صحبت‌های نعمت احمدی افزود:”هیچ قانونی وجود ندارد که بر مبنای آن واحدهای صنفی تحت عنوان عدم رعایت حجاب پلمب شوند.”

وی همچنین افزود:”این اتفاقی که در هفته‌های اخیر رواج گرفته است و مرتبا شاهد تعطیلی واحدهای صنفی با عنوان عدم رعایت حجاب مشتریان واحدهای صنفی هستیم، غیرقانونی است. هیچ دستگاهی مجاز نیست تحت چنین عناوینی دست به تعطیلی واحد صنفی بزند.”

اجبار شهروندان به پیروی از یک نوع عقیده خاص به مثابه سرکوب آزادی بیان و اندیشه و ناقض ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشرو ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسیمصوب ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶ است. در این مفاد قانونی بر حق افراد بر انتشار افکار، عقاید، نظریات و دیدگاههای سیاسی و عقیدتی بدون محدودیت مرزی تاکید شده است. 

برچسب هانقض حقوق بشر در ایرانقانون حجاب اجباریمعترضان به حجاب اجباریپلمپ رستورانمعترضان حجاب اجباریاکبر قاسمیپلمپتهدید حجاب اجباریسرکوب آزادی بیانپوشش زنان در ایرانحجاب زنان در ایرانحجاب اجباری زنان در ایرانسرهنگ قاسمیحقوق بشر در ایرانحجاب اجباریمنشور حقوق شهروندیجامعه زنان در ایرانمخالفان حجاب اجباریمعترضان به حجاب اجباری در ایراننیروی انتظامی سمناننیروی انتظامیاستان سمناننه به حجاب اجباریمعترضان حجاب اجباری در ایرانحق انتخاب پوششاعتراض به حجاب اجباری در ایرانپلمب لباس فروشیسمنانحقوق شهروندی در ایرانپلمبمراسم عروسیمخالفان حجاب اجباری در ایرانحجاب اجباری زنانحجاب و عفاف در ایرانحقوق شهروندیکسب و کارحقوق بشر ایرانپلمب اماکن کسبمعترضین به حجاب اجباریحجاب اجباری شهروندانزنان و مردان در ایراناداره اماکن عمومیاداره اماکنپلمب رستورانطرح حجاب و عفافسرهنگ اکبر قاسمیتشریفات عقد و عروسینقض حقوق شهروندیاعتراض به حجاب اجباریحجاب اجباری در ایراناماکن کسب و کارعفاف و حجاب در ایرانسرهنگ اکبرقاسمیمراسم عقد

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading