دوشنبه , ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
دوشنبه, ژوئن 17

چشم و چراغ روحانیون، از اتهام آزار جنسی کودکان تبرئه شد

0
852

saeed_toosi.jpgسعید طوسی با برخورداری از سوییت مجانی مھانسرای جمکران، بار دیگر کلاس تدریس قرآن دایر کردە است، همزمان یک نماینده مجلس ایران با انتشار تصویری از یک حکم دادگاه گفته است دادگاه تجدیدنظر تهران طوسی را تبرئه کرده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران ، در هفته‎های گذشته حضور دوباره‎ی «سعید طوسی» قاری متجاوز بیت علی خامنه‌‏ای در نشست‎های دینی و روضه‎خوانی‎ها سوژه کاربران فضای مجازی شده است. آنها می‎پرسند چه علاقه‎ و انگیزه‎ای بین مسؤولان نهادهای دینی و برگزارکنندگان این نشست‎ها و سعید طوسی وجود دارد که او را با وجود پرونده فساد همچنان بین خود می‎طلبند؟ این موضوع آنقدر سوال برانگیز شده که حتی صدای مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی اصلاح ‏طلب و معاون وزیر کشور در دولت محمد خاتمی را هم درآورده و او علیه قاری نوشته «وقتی نماینده کنتاکی در کنگره آمریکا پس از متهم شدن به آزار دختری ۱۷ ساله خودکشی می‎کند، پزشک تیم ملی ژیمناستیک آمریکا متهم به آزار و تجاوز جنسی دختران به شش سال و مربی دیگر به ۱۹۰ سال زندان محکوم می‌شود، آیا خجالت مضاعف ندارد اگر متهمی به آزار کودکان در جمهوری اسلامی آزاد بچرخد؟».
گزارش‎ شده سعید طوسی در مسجد متعلق بە محمود ھاشمی شاھرودی، رییس مجمع تشخیص مصلت نظام در قم کلاس‎ «انسان شناسی» برگزار می‎کند. «دهن کجی» قوه قضاییه جمهوری اسلامی به افکار عمومی یعنی این که یک متهم به آزارجنسی بدون کمترین مانعی این چنین آزادانه بچرخد و در همان حوزه‎هایی که بی‎اخلاقی کرده مشغول فعالیت باشد بی‎آنکه کسی پاسخگو باشد.
سعید طوسی با برخورداری از سوییت مجانی مھانسرای جمکران، بار دیگر کلاس تدریس قرآن دایر کردە است. این خبری بود که علی جوانمردی خبرنگار صدای آمریکا در کانال خبری خود به همراه تصویری از او منتشر کرد. او همچنین تصویری به اشتراک گذاشت که نشان می‎داد طوسی در «مسجد الرضای» قم در صدر مجلس نشسته و روضه‎خوانی می‎کنند.

 

خلاء فکری و انسانی در نهادهای دینی آنقدر زیاد شده که حتی به افرادی مثل او بازهم فرصت می‎دهند که خودنمایی کند. فساد دستگاه‎های دینی را گرفته و به طور طبیعی چنین پرونده‎ای در بین این حجم از مفاسد دیده نمی‎شود. حالا طوسی در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی خبر تبرئه خود را اعلام کرد و گفت ادعاها درباره اعمال نفوذ مقام‌های دفتر رهبر در این پرونده صحت ندارد.

محمود صادقی، نماینده مجلس ایران با انتشار تصویری از یک حکم دادگاه گفته است دادگاه تجدیدنظر تهران آقای طوسی را تبرئه کرده است. صادقی از “اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی” گفته است.

صادقی گفته است که “فرد یا افرادی” که در دفتر آیت‌الله خامنه‌ای “نفوذ کرده‌اند” برای تبرئه طوسی به قوه قضاییه ایران فشار آورده‌اند.

محمود صادقی همچنین عنوان کرد که حکم دادگاه تجدیدنظر بدون امضای رئیس دادگاه و با رای دو مستشار از شعبه دیگر صادر شده است.

سعید طوسی صحبت‌های صادقی را رد کرده است. طوسی گفته است: “دادگاه جمهوری اسلامی تشخیص دارد، رای صادر کرده است.”

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading