پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

یورش گارد امنیتی زندان اوین به قرنطینه بند چهار؛ شکستن شیشه‌ها و درگیری با زندانیان سیاسی

0
517

mnnn.PNGروز جاری گارد امنیتی زندان اوین به قرنطینه بند چهار که در حال حاضر محل نگهداری شماری از زندانیان سیاسی است، یورش برد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، گارد امنیتی زندان اوین امروز دوم آبان ماه با یورش قرنطینه بند چهار این زندان در این بند ایجاد تنش کرده؛ گفته می‌شود که مأموران ضمن شستن شیشه‌ها، با زندانیان سیاسی نیز درگیر شده‌اند. محمود بهشتی، لنگرودی محسن دانشور، عبدالفتاح سلطانی، علی زاهد، حسن سی‌سختی، احمد دانشپور، جمال‌الدین خانجانی و اسماعیل عبدی، هویت شماری از زندانیان سیاسی است که در این بند نگهداری می‌شوند تا لحظه انتشار این خبر از وضعیتشان اطلاعی به دست نیامده است.

شایان ذکر است که این بند به سیستم حرفه‌ای شنود و دوربین جهت اعمال فشار بر زندانیان سیاسی مجهز است.

لازم به یادآوری است؛ در پی انتشار عکس‌هایی از زندانیان سیاسی در هواخوری بند ۳۵۰ اوین، گارد زندان ۲۵ مهرماه به بند ۳۵۰ یورش بردند و ضمن ضبط گوشی‌های تلفن، تمامی زندانیان سیاسی را از این بند خارج و به بندهای دیگر و یا زندان رجایی شهر منتقل کردند.

آرش صادقی در پی این یورش به زندان رجایی شهر تبعید و سهیل عربی نیز به بند هشت اوین منتقل شد.

محسن دانشور، عبدالفتاح سلطانی، علی زاهد، حسن سی‌سختی، احمد دانشپور، جمال‌الدین خانجانی و اسماعیل عبدی نیز به بند چهار زندان اوین انتقال یافتند.

بند امنیتی ۳۵۰ در پی وقایع بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ به زندانیان سیاسی اختصاص یافت. در پی حمله گارد زندان به این بند در ۲۸ فروردین‌ماه سال ۹۳ شماری از زندانیان سیاسی از این بند منتقل و خط‌ های تلفن از این بند خارج شد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading