چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

اخراج یک دانشجوی بهایی در ترم پنجم از دانشگاه شهید بهشتی

0
664

bahae-765x510.jpgافروز ذبیحی، دانشجوی ترم پنج دانشگاه شهید بهشتی، به دلیل باورمند بودن به دیانت بهایی از این دانشگاه اخراج شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، در پی ارسال گزارش از سوی وزارت اطلاعات به دانشگاه شهید بهشتی افروز ذبیحی که پیشتر در ترم پنج این دانشگاه مشغول به تحصیل بود به دلیل باورمند بودن به آئین بهایی از ادامه تحصیل در این دانشگاه محروم شد. بهایی نیوز در این خصوص گزارش کرد؛ افروز ذبیحی پس از گذراندن ۹۰ واحد درسی با تماس مسئولین دانشگاه با ابلاغ شفاهی مبنی بر اینکه وی صلاحیت عمومی جهت دانشجو بودن در دانشگاه را ندارند از دانشگاه منع تحصیل شد. به گفته یک منبع مطلع ” مسئول آموزش دانشکده به خانم ذبیحی در تاریخ ۲۹ آذر تماس گرفت و گفت که صلاحیت دانشجویی او برای تحصیل در دانشگاه تأیید نشده است و به همین دلیل از ادامه تحصیل ایشان ممانعت به عمل آمد و همان روز حذف‌ترم شدند و در بخش ثبت نام سایت نیز قید شد که ایشان اجازه ثبت نام ندارند.”

این دانشجوی محروم از تحصیل در سال پنجم ابتدایی و سوم راهنمایی در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان قبول شد اما اجازه ثبت نام پیدا نکرد همچنین پس از پذیرش در آزمون تکمیل ظرفیت سال دوم دبیرستان مدارس تیزهوشان ساری به دلیل آن که در فرم ثبت نام ستون مذهب وجود نداشت ثبت نام شد ولی پس از چند ماه از این دبیرستان اخراج گردید. این شهروند بهایی همچنین اجازه شرکت در آزمون‌های المپیاد کشوری را به دلیل باورمند بودن به آئین بهایی پیدا نکرده است.

بر اساس اصل ۳۰۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی همه شهروندان ایرانی حق تحصیلات عالیه را دارند. همچنین بر اساس اصل ۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تفتیش عقیده ممنوع است و کسی را به صرف داشتن عقیده نمی‌توان مورد مواخذه قرار داد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading