چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

انتقال کمال حسن رمضان از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان ارومیه

0
814

سفیدیکمال حسن رمضان زندانی محبوس در زندان ارومیه که ظهر روز دوشنبه ۲۲ مردادماه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده بود، بعدازظهر امروز پس از گذشت ده روز به بند ۱۲ زندان ارومیه بازگردانده شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱ شهریورماه ۹۷ کمال حسن رمضان زندانی سیاسی محبوس در بند ۱۲ زندان ارومیه که پیش‌تر به بازداشتگاه اطلاعات سپاه این شهر منتقل شده بود، پس از گذشت ده روز به بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه بازگردانده شد. یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر حقوق بشر در ایران گفت: “کمال حسن رمضان در تاریخ ۲۲ مردادماه از بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شده بود و پس از ده روز که به بند ۱۲ بازگردانده شد، مشخص شد که ایشان این مدت را در بازداشگاه اطلاعات سپاه سپری کرده و بابت فعالیت داخل زندان مورد بازجویی قرار گرفته است”. حقوق بشر در ایران پیشتر در گزارشی از انتقال کمال حسن رمضان در ظهر روز ۲۲ مردادماه به مکان نامعلومی خبر داده بود. از دلایل انتقال وی اطلاعی در دست نیست. کمال حسن رمضان، ۳۳ ساله از اهالی شهر سریکانی از مناطق کردستان سوریه نیز پیشتر در تیرماه سال ۱۳۹۳ در نزدیکی شهر ارومیه توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی سپاه منتقل شده بود و چهار ماه در بازداشتگاه سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات به اتهام محاربه مورد بازجویی قرار گرفت.

بعدها ماموران امنیتی وی را به شعبه ی یک بازپرسی دادگاه انقلاب ارومیه منتقل کرده و بعد از تفهیم اتهام «محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام» به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

وی چندین بار برای همکاری و گرفتن اعترافات تلوزیونی تحت فشار و شکنجه قرار گرفت و روز شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ در شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست «قاضی شیخلو» به ۱۰ سال و یک روز حبس محکوم شد.

با وجود صدور حکم، مجددا در سال ۱۳۹۵ در خصوص قتل یکی از اعضای بومی سپاه ارومیه که ده سال پیش صورت گرفته و این زندانی، آن زمان در خاک ایران نبوده است، مورد بازجویی قرار گرفت و نهایتا روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ به صورت غیابی از سوی شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب این شهرستان به اعدام محکوم شد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading