جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

با تودیع قرار وثیقه: ۹ تن از بهاییان کرمانشاه آزاد شدند

0
885

۱۲۳۵۶۹۸.PNGدر هفته های اخیر همزمان با فرا رسیدن مناسبت دویستمین سالروز تولد بهاءالله، شارع امر بهائی، تعداد زیادی از شهروند بهایی در شهرهای مختلف کشور توسط نیروهای وابسته به وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه بازداشت شده اند. ۸ تن از بازداشت شدگان در کرمانشاه امروز و ۱ تن نیز در روزهای اخیر با تودیع قرار وثیقه امکان آزادی موقت یافتند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، ۸ نفر از شهروندان بهائی شهر کرمانشاه با قید وثیقه‌ آزاد شدند. دیگر شهروند بهایی بازداشت شده این شهر به دلیل بارداری کمی پیش تر آزاد شده بود. این شهروندان روز چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ توسط مامورین امنیتی بازداشت شده بودند. پیمان قیامی، عزت الله شهیدی، فروزان امینی، کامبیز مرادی پور، امرالله

اسلامی، نعمت الله شادابی، سینو رسولی و امیر کدیور ۸ شهروند بهایی هستند که امروز از محل بازداشتگاه آزاد شدند.
اندکی پیش یکی دیگر از افراد بازداشت شده به نام سپیده احراری به دلیل اینکه در دوران بارداری به سر می برد. با قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شده بود.
در روزهایی که بهاییان در سراسر دنیا سرگرم برگزاری جشن های دویستمین سالگرد تولد پیامبرشان، «بهاالله» بودند، پیروان آیین بهایی در ایران به اتهام برگزاری مراسم مذهبی، هم چنان تحت فشار و آزار قرار دارند. در روزهای اخیر حداقل ۴۷ محل کسب بهاییان در شهرهای مختلف ایران پلمپ شده بود و دست کم ۲۵ شهروند بهایی در شهرهای مختلف کشور توسط نیروهای وابسته به وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه بازداشت شده اند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading