جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه روغن نباتی قو

0
546

kargaran_ghoo_927_3_Fotor-765x510.jpgصبح روز جاری کارگران کارخانه پارس قو، تولیدکننده روغن نباتی قو، امروز در اعتراض به عدم پرداخت ۲ ماه مزد و واریز حق بیمه (دی و بهمن) ۹۵ و عیدی مقابل شرکت نهان گل، سهم دار عمده کارخانه روغن نباتی قو تجمع کرده‌اند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، جمعی از کارگران کارخانه پارس قو در تماس‌های جداگانه به ایلنا گفتند که کارفرمای کارخانه پارس قو دستمزد دی و بهمن و عیدی سال ۹۶ آنها که در حدود ۲۳۰ نفر هستند را به‌صورت کامل پرداخت نکرده است. از این رو از حوالی ساعت ۹ صبح مقابل شرکت نهان گل، سهم دار عمده کارخانه روغن نباتی قو تجمع کرده‌اند.این کارگران می‌گویند: کارفرما تنها برای تعدادی از کارگران مزد و مزایای دی ماه را واریز کرده است. عدم واریز ۲ ماه حق بیمه هم موجب شده دفترچه بیمه‌های تأمین اجتماعی‌مان تمدید یا تعویض نشود.

تعداد کارگران کارخانه پارس قو که در تجمع امروز حضور دارند در حدود ۱۰۰ نفر است. آنها تاکید دارند که کارفرما مطابق مصوبه کمیسیون کارگری فرمانداری مکلف شده مطالبات مزدی تمامی آنها را تا ۱۵ اسفند پرداخت کند اما حالا با گذشت بیش از ۱۰ روز از این تاریخ کارفرما تنها مطالبات مزدی دی ماه تعدادی از کارگران را پرداخت کرده است.

کارگران کارخانه همچنین می‌گویند نگران آن هستند که پرداخت دستمزد اسفند ماه آنان نیز با تأخیر انجام شود.

کارگران کارخانه پارس قو در تجمع امروز یادآور شده‌اند که باتوجه به کاهش قدرت خریدشان به علت سطح پایین دستمزدها انتظار دارند که در پایان سال کارفرما کلیه مطالبات مزدی آنان را پرداخت کند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading