دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دوشنبه, می 20

تداوم بازداشت و بیخبری از عسل محمدی، فعال مدنی

0
676

وضعیت جسمی و روحی عسل محمدی، فعال مدنی و از اعضای تحریریه نشریه «گام» که در مورخ  ۱۳ آذرماه سالجاری ، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت‌شده بود، پس از ملاقات با مادرش در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز نامناسب گزارش‌شده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران، وضعیت جسمی و روحی عسل محمدی، فعال مدنی و از اعضای تحریریه نشریه «گام» که در روز سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ از سوی نیروهای امنیتی در تهران بازداشت‌شده بود، نامناسب گزارش‌شده است. لازم به ذکر است حقوق بشر در ایران پیش تر در گزارشی از تداوم بیخبری از عسل محمدی, فعال مدنی محبوس در بازداشت و بلاتکلیفی وی اطلاع رساتی کرده بود. همچنین نشریه گام  که عسل محمدی در آن فعالیت میکرد روز گذشته نیز در کانال تلگرامی خود خبر داد: “پس از پیگیری و تلاش فراوان خانواده، مادر عسل محمدی موفق به دیداری کوتاهی با او در اداره اطلاعات اهواز شده است؛ در این دیدار که با حضور مأمورین امنیتی در زمان ملاقات همراه بوده است وضعیت جسمی و روحی عسل محمدی وخیم گزارش‌شده است.” این نشریه معتقد است که بازداشت خانم محمدی در ارتباط با حمایت های وی از کارگران معترض هفت‌تپه و فولاد اهواز بوده است؛ با این حال تاکنون از اتهامات ودلایل بازداشت این فعال کارگری اطلاعی در دست نیست.

عسل محمدی دانشجوی داروسازی دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد تهران و از اعضای تحریریه نشریه «گام»، در پی تجمعات گسترده اعتراضی کارگران گروه ملی فولاد اهواز و مجتمع نیشکر هفت تپه در فضای مجازی مطالبی را در حمایت از تجمعات اعتراضی این کارگران منتشر کرده بود و به همین دلیل توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردید.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading