پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

تدوام بازداشت وکلای دادگستری ; بازداشت هدی عمید وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی

0
686

هدی عمیدی.jpgهدی عمید وکیل پایه یک دادگستری و فعال حقوق زنان به دلایل نامعلومی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است .

به گزارش حقوق بشر در ایران , تداوم موج بازداشت وکلای دادگستری و فعالان حقوق بشر در ایران با بازداشت یک وکیل پایه یک دادگستری دیگر بنام خانم هدی عمید ادامه پیدا کرده است . همپچنین روز گذشته دو وکیل دادگستری دیگر به نامهای پیام درفشان و فرخ فروزان روز جمعه ۹ شهریور در منزل  آرش کیخسروی  بازداشت و به زندان بزرگ تهران منتقل شدند. لازم به ذکر است که آرش کیخسروی به همراه قاسم شعله سعدی در تاریخ ۲۷ مرداد ماه در مقابل مجلس شورای اسلامی به همراه مسعود جوادیه، وکیل دیگری که در آن تجمع اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شده بودند که آقای مسعود جوادیه با قرار کفالت آزاد شد و قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی یکشنبه ۲۸ مرداد با لباس زندان، پابند و دست‌بند پس از تفهیم اتهام به اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی در شعبه ۵ دادسرای زندان اوین به زندان تهران بزرگ (فشافویه) منتقل شدند .  در ماه‌های گذشته زینب طاهری، نسرین ستوده و محمد نجفی دیگر وکلای دادگستری بودند که با اتهامات امنیتی بازداشت شدند. محمد نجفی وکیل دادگستری که به روشن شدن خبر قتل جوان معترض اراکی وحید حیدری در بازداشتگاه کمک کرده بود چندی پس از بازداشت با قرار وثیقه آزاد شد.  لازم به ذکر است محمد نجفی در دادگاه به فقره اتهام  متهم شده بود که با توجه به رای صادر شده در دادگاه برای آقای نجفی با توجه به برخی از اتهامات ایشان حکم صادر گردید و ایشان به سه سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

یکم شهریورماه امسال، عیسی امینی، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از نحوه برخورد با قاسم شعله‌سعدی و آرش کیخسروی و انتقال این دو وکیل دادگستری با دستبند و پابند به زندان انتقاد کرده و گفته است این اقدام موجب بهت و اعتراض جامعه‌ حقوقی شده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading