شنبه , ۰۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شنبه, آوریل 27

توقف فعالیت وبسیات انصاف نیوز، جهت اجرای حکم علی اصغر شفیعیان

0
408

حقوق بشر در ایران ـ امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، حکم ۳ ساله فعالیتهای مطبوعاتی و رسانه ای علی اصغر شفیعیان، روزنامه نگار و فعال رسانه ای اجرا شد. 

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از شفقنا، روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، علی اصغر شفیعیان، در حال سپری کردن دوران محکومیت صادره بر علیه وی مبنی بر محرومیت ۳ ساله از مسئولیت مطبوعاتی، است. 

مدیر مسئول وبسایت انصاف نیوز در خصوص حکم صادره بر علیه خود اعلام کرد:”چهارشنبه‌ گذشته، طی تماسی تلفنی از دادستانی کل گفته شد که یک هفته برای اجرای حکم سه ساله‌ (محرومیت از مسئولیت‌های مطبوعاتی) فرصت دارم و در این مدت هیچ خبری در انصاف نیوز منتشر نشود و نشد. تاکید این حکم نه تنها مدیر مسئولی بلکه صاحب امتیازی را هم شامل می‌شود.” 

علی اصغر شفیعیان، در ادامه تصریح کرد:”پنجشنبه هم از طریق وزارت ارشاد و هم از طریق قوه قضاییه خواستار پیگیری ماجرا شدم. از وزارت ارشاد شنیدم که وزیر و معاون مطبوعاتی برای حل مساله نگاه مثبتی دارند و برای همین منتظر نتیجه هستیم تا انتشار خبر را هر چه زودتر از سر بگیریم.” 

سرکوب آزادی بیان و ممانعت از انتشار عقاید و دیدگاههای مختلف در یک جامعه، ناقض ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶ است. در این مفاد قانونی بر حق افراد بر انتشار افکار، عقاید، نظریات و دیدگاههای سیاسی و عقیدتی بدون محدودیت مرزی تاکید شده است. 

همچنین برخورداری افراد از حق دادرسی عادلانه توسط قاضی، بازجو و بازپرس بیطرف از جمله حقوقی است که در ماده ۱۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر به آن تاکید شده است. 

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading