دوشنبه , ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
دوشنبه, ژوئن 17

صدور حکم برائت برای عباس لسانی در دادگاه تجدیدنظر

0
997

download.jpgشعبه ۱ دادگاه تجدید نظر دادگستری استان اردبیل با صدور حکمی، تجدید نظر درخواست شده از سوی دادستان عمومی و انقلاب مشکین شهر در رابطه با حکم بدوی صادره برای عباس لسانی فعال شناخته شده ترک (آذری) را رد و به صورت قطعی رای به برائت آقای لسانی از اتهامات منسوب شده داد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، تبلیغ علیه نظام از طریق سخنرانی در مراسم عروسی در مشکین‌شهر، اتهامی است که آقای لسانی در اولین جلسه رسیدگی این پرونده در تاریخ ۷ دی ماه ۱۳۹۵ به قضاوت سروی رئیس دادگستری مشکین شهر، بابت آن حضور یافته بود. در آن دادگاه آقای لسانی، دفاعیات مکتوبش را به زبان ترکی تسلیم کرد که این اقدام، واکنش منفی قاضی رسیدگی به پرونده را همراه داشت. عباس لسانی این واکنش قاضی را «نص صریح قانون مدون آیین دادرسی مدنی» دانست و متذکر شده بود که “در صورت خلا قانونی نیز، شهروند معتقد به حقوق شهروندی میتواند و بایستی با مقاومت خود، حقوق مسلم‌ و انسانیش را به رخ سیستمی بکشد که آگاهانه و یا غیرآگاهانه در صدد سلب آنها میباشد.”

سرانجام دادگاه بدوی رای به تبرئه آقای لسانی از اتهامات مطروحه داد. دادستان عمومی و انقلاب مشکین شهر نسبت به رای صادره اعتراض کرد و پرونده به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شد.

دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل پس از بررسی مستندات پرونده مهر تایید بر رای بدوی مبنی بر تبرئه آقای لسانی از اتهامات زد. این حکم در روزهای اخیر به صورت کتبی به منزل این شهروند اردبیلی ارسال شد.

عباس لسانی، فعال شناخته شده ترک (آذری) اهل شهر اردبیل است که پیش از این نیز چندین بار سابقه بازداشت توسط نهادهای امنیتی و تحمل حبس را در کارنامه خود دارد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading