چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, می 2

موج بازداشت فعالان دانشجویی در تهران و شهرستان‌ها  همچنان  ادامه  دارد . 

0
716

 نبهزنمپلو.PNGخبرها و گزارش‌ها به طرز هشدار دهنده‌ای حاکی از بازداشت‌های گسترده‌ی فعالین دانشجویی در تهران و شهرستان‌هاست. نیروهای امنیتی گویا فرصت را غنیمت شمرده‌اند تا فعالان دانشجویی که تجربه‌ی فعالیت صنفی و مدنی داشته‌اند را بازداشت کنند.
به گزارش حقوق بشر در ایران ، به طور ویژه بر فعالان و کنشگرانی تمرکز کرده‌اند که احتمال می‌دهند در آینده شاید در سازماندهی جنبش عظیم به پا خواسته گرسنگان و زحمتکشان، بیکاران و محرومان خانه خراب ممکن است تاثیرگذار باشند. فعالین دانشجویی آشنا به برخوردهای امنیتی می‌گوید در سال ۷۸ هم بسیاری دانشجویان را بازداشت کردند که در جریان کوی دانشگاه حضور نداشتند! آنها در این شرایط حداکثر احتیاط بدون دچار شدن به محافظه‌کاری و انفعال را دارای اهمیت ویژه‌ای می‌دانند.
این برخوردها بیشتر برای به انفعال کشاندن و ایجاد ترس است، لازم است اصول امنیت سایبری رعایت گردد . براساس خبرها ، نبی تردست و امید جمشیدی و وحید مظهری دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه روز جمعه ۸ دی ماه دستگیر شدند . فرشید تاج میری دانشجوی شهر همدان شنبه ۹ دی دستگیر شد . پیمان گراوند، فارغ التحصیل متالوژی دانشگاه تهران و از فعالان صنفی دانشجویی سابق این دانشگاه بازداشت شده است

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading