چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

کارگران شناورهای لایه‌روبی بندر امام خمینی مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند

0
569

eteraz9_Fotor-1-765x510.jpgجمعی از کارگران شناورهای لایه‌روبی بندر امام خمینی به دنبال پرداخت نشدن حقوق و بیمه و همچنین بلاتکلیف بودن وضعیت کاری خود مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم، جمعی از کارگران شناورهای لایه‌روبی بندر امام خمینی به‌دنبال پرداخت نشدن حقوق و بیمه و همچنین بلاتکلیف بودن وضعیت کاری خود مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند ‌تا اعتراض خود را به گوش مسئولان استانی برسانند. کارگر شناورهای لایه‌روبی بندر امام خمینی اظهار داشت: ۵ تا ۶ سال زیر نظر شناورهای لایروبی بندر امام خمینی(ره) کار می‌کنیم و در این مدت شرکت‌های متعددی کار لایروبی را به عنوان پیمان‌کار به دست می‌گیرند و پس از کسب سود مورد نظر از ادامه فعالیت انصراف می‌دهند.

وی افزود: در این میان تنها کارگران ضرر می‌کنند به دلیل اینکه حق و حقوقی به آنها داده نمی‌شود و به طور کامل با کارگران تصفیه حساب نمی‌کنند. در بندر امام خمینی کسی جواب‌گوی اعتراض ما نیست و متاسفانه اکنون شرکت خصوصی مشیران کاریز نیز حقوق کارگران را پرداخت نکرده است و رویه شرکت‌های قبل را دارد.

کارگر شناورهای لایه‌روبی بندر امام خمینی گفت: کارگران شناورهای لایه‌روبی بندر امام خمینی نماینده داشتند اما نماینده را به دلیل پیگیری زیاد حق و حقوق کارگران اخراج شد و یکی از مشکلات اصلی ما اخراج نماینده است.

وی با بیان اینکه پرداخت شدن حقوق کارگران حق قانونی است و هرکدام از کارگران مشکلات و سختی‌های زندگی خود را دارند، تصریح کرد: بنده مشکل خانوادگی دارم زمانی که حقوق من کارگر پرداخت نشود چگونه بتوانم مهریه و نفقه پرداخت کنم؟ کارگران دیگر نیز فرزندان محصل و دانشجو دارند که قطعا نیازمند مخارج تحصیل هستند.

با بیان اینکه در این جمع دریا نوردان نیز حضور دارند، گفت: هر کدام از کارگران حرفه وفنی را فراگرفتند که می‌توانیم ادعا کنیم کشورهای خارجی باید این حرفه‌ها را از کارگران شناورهای لایه‌روبی بندر امام خمینی فرا گیرند.

یکی دیگر از کارگران شناورهای لایه‌روبی بندر امام خمینی تصریح کرد: تاکنون نصف حقوق سال کذشته را دادند و به گونه‌ای پرداخت حقوق به کارگران درصدی شده است. با توجه به اینکه شرکت نیمه دولتی نگین سبز نیز که پیمان‌کار قبلی با کارگران تصفیه حساب نکرده از شرکت شکایت کردیم اما متاسفانه رای را به نفع شرکت نگین سبز صادر شد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مشکلات خانوادگی مربوط به مسائل مادی است، عنوان کرد: کارگران شناورهای لایه‌روبی بندر امام خمینی(ره) حتی قرار داد مشخصی ندارند انتظار داریم قراردادهای ما را به طور قانونی درست کنند.

کارگر شناورهای لایه‌روبی بندر امام خمینی با بیان اینکه تجمع کارگران به دلیل پرداخت نشدن حقوق برای نهادهای نظارتی مربوطه پسندیده نیست، تاکید کرد: انتظار داریم مسئولان به وضعیت کارگران رسیدگی کنند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading