پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

تداوم بازداشت مدیر کانال تلگرامی در خرم‌آباد

0
692

download.jpgیوسف حسنی تبار، مدیر کانال تلگرامی “سه‌نقطه” که حدود ۳ هفته قبل توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده بود پس از گذراندن دوره های بازجویی با حفظ قرار بازداشت به زندان خرم آباد منتقل شده است، با توجه به تداوم بازداشت این شهروند خرم آبادی اعضای هیئت تحریریه کانال مورد اشاره طی یادداشتی از تعطیلی این کانال خبر دادند. به گزارش حقوق بشر در ایران، یوسف حسنی تبار مدیر کانال تلگرامی سه‌نقطه علیرغم گذشت سه هفته کماکان در بازداشت به سر می برد. روند پیگرد مدیر کانال سه نقطه و کارمند استانداری لرستان از حدود چهل روز پیش شروع شده بود. یوسف حسنی‌ تبار توسط بازپرس مظفری کیا تفهیم اتهام شده و بعد از آن به قید کفالت آزاد شده اما حدود سه هفته بعد از این اتفاق، توسط دو نفر لباس شخصی در محل کار (استانداری لرستان) بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده بود.
یک منبع نزدیک به آقای حسنی تبار گفت: “یوسف بیش از سه هفته است که توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده، به تازگی مطلع شدیم او در بازداشتگاه دست به اعتصاب غذا هم زده بود”.

این منبع در ادامه گفت: “به خانواده آقای حسنی تبار گفته شده، برای آنکه تخفیف مجازات شامل حال وی شود باید با نیروهای امنیتی همکاری کند.” همکاری مورد اشاره توسط بعضی افراد نزدیک به حسنی تبار به “اعتراف اجباری به همکاری با بیگانگان” تعبیر شده است.

پس از اعلام اعتصاب غذا و عدم تن دادن حسنی تبار به بیان اعترافات اجباری، این بازداشتی در اوایل هفته گذشته به زندان مرکزی خرم‌آباد منتقل شد با اینحال قرار بازداشت وی کماکان پابرجاست.

لازم به ذکر است بدنبال بازداشت مدیر کانال تلگرامی سه نقطه، اعضای تحریریه این کانال نیز در روزهای گذشته در نامه‌ای خبر از تعطیلی این کانال دادند.

گفتنی است، کانال تلگرامی سه‌نقطه توسط تعدادی از فعالین خرم‌آبادی ساکن استان لرستان مدیریت می‌شد که اکنون فعالیت های این کانال متوقف شده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading