چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

تهدید خانواده سیامک میرزایی توسط مأموران اطلاعاتی

0
759
سیامک-میرزایی4-765x510خانواده مهندس سیامک میرزایی، زندانی سیاسی آذربایجانی، محبوس در زندان اوین، توسط مأموران اداره اطلاعات تحت‌فشار و تهدید قرار دارند.
به گزارش حقوق بشر در ایران، بنا به گزارش رسیده از نزدیکان خانواده میرزایی، در روزهای اخیر مأمورین ارگانهای اطلاعاتی و امنیتی استان اردبیل ازجمله مشکین شهر و پارس‌آباد طی تماس تلفنی از آقای قدیر میرزایی “پدر سیامک میرزایی” می‌خواهند در اداره اطلاعات حضور یابد. بعد از امتناع ایشان از حضور در محل اداره اطلاعات به دلیل احضار غیر قانونی، تقاضا می نمایند در یکی از پارک های شهر پارس آباد حضور بیابد. بعد از حضور آقای میرزایی، اظهار می دارند که اگر فرزند شما آقای سیامک میرزایی اظهار ندامت نموده و توبه نماید، در نزدیکترین زمان ممکن ایشان را آزاد خواهیم نمود. همچنین آنان در ادامه ابراز می دارند که تا کنون عامل اصلی تداوم  وضعیت فعلی فرزندتان، در وهله اول کوتاه نیامدن خود وی و در وهله دوم، رفتارهای همسر ایشان می باشند. این ماموران حکومت همچنین تهدید کرده اند، از این به بعد اگر خانم وحیده کریمی در مراسماتی همچون مراسم سوم فروردین ماه حضور بعمل آورد اقدام به بازداشت وی خواهیم نمود. آقای میرزایی بعد از خاتمه توصیه های تهدید آمیز مامورین اطلاعاتی و امنیتی چنین جواب می دهند:

اولا؛ آنقدر که از روحیه و اعتقادات فرزندم با خبر هستم که به هیچ وجه توبه نامه نخواهد نوشت. زیرا که جرمی مرتکب نشده تا توبه ای هم بنماید.

ثانیا؛ در مورد خانم کریمی هم یادآور می شوند .اگر اقدامات وی برخلاف قانون بوده و جرم قلمداد می شود. از این پس با حکم قضائی برخورد شود.

همچنین لازم به ذکر است که در ماه‌های گذشته نیز اداره اطلاعات تهران طی تماس تلفنی با خواهر آقای سیامک میرزایی عامل ادامه روند بازداشتی آقای میرزایی را اقدامات همسرشان اعلام می‌دارند. از طرفی دیگر هم بازپرس بهرام رجبی در مواجه با اصرار درخواست قانونی خانم وحیده کریمی نسبت به ملاقات با شوهرش (قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ قانون شهروندی مصوب ۱۳۸۳/۲/۱۵) در عملی برخلاف قانون مدون با تهدید به بازداشت وی استقلالیت دادگاه را زیر سؤال می‌برد.
لازم به ذکر است که طبق اخبار منتشر شده از سوی تارنگار حقوق بشر، سیامک میرزایی، فعال مدنی محبوس در بند هشت زندان اوین، در اعتراض به کارشکنی‌های مکرر صورت گرفته در روند رسیدگی به پرونده‌اش از روز شنبه ۲۷ خردادماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading