دوشنبه , ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
دوشنبه, ژوئن 17

گزارشی از پلمب ۲ دفتر اصلی شرکت دیجی کالا به علت کشف حجاب کارکنان

0
491

حقوق بشر در ایران ـ امروز شنبه ۷ مرداد ماه ۱۴۰۲، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی در تهران، دو دفتر اصلی شرکت دیجی کالا را پلمب کردند. 

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از دیجیاتو، امروز شنبه ۷ مرداد ماه ۱۴۰۲، با توجه به گذشت نزدیک به یک هفته از پلمب ۲ دفتر اصلی شرکت دیجی کالا در ونک پلازا و خیابان گاندی در تهران، به علت (کشف حجاب زنان) هنوز زمان دقیقی برای فک پلمب این واحد صنفی به مسئولان دیجی کالا اعلام نشده است. 

براساس این گزارش، در حالی ۲ دفتر اصلی شرکت دیجی کالا به علت (کشف حجاب کارکنان زن) آن واد صنفی پلمب و از ادامه فعالیت اقتصادی این شرکت ممانعت بعمل آمده که دولت ابراهیم رئیسی همواره مدعی دفاع از اشغالزایی و خود را حامی کارآفرینان می داند اما با توجه به گذشت ۶ روز از تاریخ پلمب دفاتر اصلی این شرکت که از بزرگ ترین فروشگاههای اینترنتی خاورمیانه است منجر به بروز مشکلاتی شده است. 

برهمین اساس، از زمان پلمب ۲ دفتر اصلی شرکت دیجی کالا، تمامی نیروهای مشغول در دو ساختمان ونک پلازا (دفتر اصلی دیجی‌کالا) و همچنین دفتر گاندی این شرکت، دورکار شدند و تلاشهای وکلای این شرکت برای فک پلمب دفاتر کماکان بی نتیجه بوده است.  

لازم به اشاره است، در تاریخ ۱ مرداد ماه ۱۴۰۲، ساختمان اداری شرکت دیجی کالا، توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، به علت (کشف حجاب کارکنان زن) در شرکت دیجی کالا، پلمب شد. 

پلمب شرکت دیجی کالا پس از آن صورت گرفته که درتاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲، خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه از تشکیل پرونده قضایی برای زنان و دختران شاغل در شرکت دیجی کالا به علت (عدم رعایت حجاب اسلامی) خبر داده بود. 

سازمان عفو بین الملل، در تاریخ ۴ مرداد ماه ۱۴۰۲، با انتشار گزارش تفصیلی، علاوه بر اعتراض نسبت به بازگشت (گشتهای ارشاد) و (دخالت افرادی تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر) در حریم خصوصی شهروندان و به قصد مقابله با نوع پوشش زنان و دختران معترض به حجاب اجباری، در خصوص افزایش گسترده سرکوب و ارعاب بر علیه زنان و دختران در ایران توسط ارگانهای امنیتی و انتظامی، هشدار داد و از جامعه جهانی خواست تا با در نظر گرفتن راهکاری جامع و برخوردی قاطعانه، (نه فقط با انتشار یک بیانیه)، با حکومت جمهوری اسلامی در این زمینه شد. 

پرونده سازی بر علیه شرکت دیجی کالا پس از آن صورت گرفت که عکسهایی از کارکنان زن و مرد شاغل در آن شرکت که بصورت دسته جمعی گرفته شده بود در آن عکسها زنان از روسری استفاده نکرده بودند. 

دخالت در نوع پوشش و حجاب زنان و دختران به منظله ورود به حریم خصوصی افراد و ناقض ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشرو ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسیمصوب ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶ است. در این مفاد قانونی بر حق افراد بر انتشار افکار، عقاید، نظریات و دیدگاههای سیاسی و عقیدتی بدون محدودیت مرزی تاکید شده است. 

از سوی دیگر، در ماده ۲ اعلامیه جهانی حقوق بشر، به صراحت بر حق جملگی شهروندان در برخورداری از حقوق برابر و عدم تبعیض در جامعه به بواسطه جنسیت افراد و یا تفکرات و نگرشهای شخصی افراد تاکید شده است. 

برچسب هاپلمپ محل کسبپلمب اماکن کسبعفاف و حجابکشف حجاب در ایرانحجاب اجباری زنانپلمپ شرکت دیجی کالاپلمپ شرکت دی جی کالاپلمپکسب و کارحجاب اجباری در ایرانپلمپ کسب و کارمخالفان حجاب اجباریکشف حجاب زنانحجاب اجباری شهروندانرئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان تهراننقض حقوق شهروندیکشف حجابمعترضان به حجاب اجباریپلمب کسب و کارکشف حجاب مشتریانکشف حجاب زنان در ایراندیجی کالامالک شرکت دیجی کالانقض حقوق بشر در ایراناعتراض به حجاب اجباریپلمب محل کسباداره نظارت بر اماکن عمومیمخالفان حجاب اجباری در ایرانطرح عفاف و حجاب اجباریدی جی کالاپلمب شرکت دی جی کالانقض حقوق بشرقانون حجاب اجباریاشتغال به کاراشاعه کشف حجابمعترضین به حجاب اجباریحجاب اجباری زنان در ایرانشرکت دیجی کالادی جیتهدید حجاب اجبارینه به حجاب اجباریمعترضان حجاب اجباری در ایرانپلمب کردنارسال پیامک حجاب اجباریماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامیپلمب دیجی کالاشرکت دی جی کالاحجاب اجباریپلمبلغو حجاب اجباریاداره نظارت بر اماکنپیامک کشف حجابمعترضان به حجاب اجباری در ایرانپلمپ دیجی کالاپلمب دی جی کالانقض حقوق شهروندی در ایرانحقوق بشر ایرانطرح عفاف و حجاباداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامیمعترضان حجاب اجباریاعتراض به حجاب اجباری در ایرانپلمب شرکت دیجی کالاپلمپ دی جی کالا

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading