پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

دادستان ‌کل ایران: به‌ زودی تکلیف این شبکه (تلگرام) در ایران روشن خواهد شد

0
645

1.PNGدادستان ‌کل ایران با بیان اینکه «برخی برای فعالیت ضد انقلابی خود از بستر تلگرام استفاده می کنند»، هشدار داد که «به‌ زودی تکلیف این شبکه در ایران روشن خواهد شد»

به گزارش حقوق بشر در ایران ، پس از اینکه مقامات قضایی جمهوری اسلامی بارها نسبت به شبکه تلگرام حساسیت نشان داده و درخصوص بستن یا محدود کردن آن هشدار دادند، محمد جعفر منتظری داستان کل ایران اعلام داشته است: «البته تاکنون شکایتی از یکی از کانال‌ های تلگرامی ضدانقلاب مطرح نشده اما این کانال ها برای فعالیت‌های ضدانقلابی خود از بستر تلگرام استفاده می‌ کنند. بنابراین بزودی تکلیف تلگرام را روشن می ‌کنیم». گفتنی است که هشدار این مقام ارشد قضائی ایران درحالیست که پیشتر نیز سیستم صوتی تلگرام در این کشور مسدود شد که وی در این خصوص گفته بود: « سیستم مکالمه صوتی تلگرام به اذعان همه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خلاف امنیت کشور بوده و به همین دلیل مسدود شده است».
بنابر گزارش تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، وی همچنین افزود: «زمانی که این مقامات اطمینان بدهند که سیستم صوتی تلگرام اختلالی در امنیت کشور ایجاد نمی ‌کند؛ آن وقت آزاد خواهد شد».

لازم به ذکر است که در واکنش به این عملکرد دستگاه قضای جمهوری اسلامی، علی مطهری نایب رئیس مجلس ایران، از این اقدام در جلوگیری از برقراری تماس صوتی با پیام‌ رسان تلگرام به شدت انتقاد کرده و گفت: «مسئولان این دستگاه باید در خصوص اقدام مسدود کردن سیستم صوتی تلگرام توضیح دهند».

وی تاکید کرد: «تنها کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه باید در خصوص فیلتر شبکه ‌های اجتماعی و امکانات مرتبط با آن و در یک فرآیند رای‌ گیری، تصمیم‌ گیری کند و ورود مستقیم قوه قضاییه به این موضوع کار درستی نبوده است».

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading