سه شنبه , ۰۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

مردم هرسین هنوز از آب گل‌آلود استفاده می‌کنند

0
481

images (2).jpgمنبع مطلع در شهرستان هرسین گفته است: «مردم شهرستان هرسین هنوز از آب گل‌آلود استفاده می‌کنند و از این مشکل دلخور هستند.»

به گزارش حقوق بشر در ایران، روح‌الله باقری امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین‌ماه در نشست شورای اداری هرسین و وزیر ارتباطات گفته است: «هنوز مردم از آب گل‌‌آلود دارند استفاده می‌کنند. هنوز مشکل برطرف نشده. یعنی به اندک بارندگی، آب گل‌آلود می‌شود. ما این‌جا زندگی می‌کنیم همین آب را می‌خوریم.» او در باره پیشرفت و بهبود شرایط این شهرستان نیز ادامه داده است: «خیلی پیشرفت آنچانی نداشتیم. چه از لحاظ فرهنگی، چه اقتصادی و معیشتی مردم، چه از لحاظ عمران شهرستان. هنوز هم که هنوز است مسکن مهر هرسین تکمیل نشده است. هنوز هم که هنوز است جاده هرسین درست نشده است.»

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله باقری در باره معضل مهاجرت اهالی این شهرستان گفته است: «آمارها نشان می‌دهد نسبت به ۵ سال گذشته بالای ۶هزار نفر از هرسین مهاجرت کردند. یعنی سالی بیش از ۱۲۰۰ نفر از هرسین مهاجرت کردند و این خیلی نگران کننده و تأسف بار است.»

او همچنین در باره بیکاری در هرسین گفته است: «بر اساس آمارها بیش از ۷هزار نفر در هرسین بیکار هستند. اگر در چند سال آینده اقدامی نشود و اگر مشکلات برطرف نشود این ۷هزار نفر به‌اضافه خانواده‌هایشان مهاجرت خواهند کرد و [آمار مهاجرت] به سالی ۲۰۰۰ نفر خواهد رسید.»

او با اشاره به کارخانه‌های پتروشیمی، پلیمر، اوره و آمونیاک، کارخانه فولاد و کارخانه کرپ ناز، ادامه داده است که چرا با این‌همه کارخانه سالانه ۶هزار نفر مهاجرت می‌کنند و ۷هزار بیکار در هرسین وجود دارد.

امام جمعه هرسین در باره معضلات و آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: «شبانه‌روز به من امام جمعه زنگ می‌زنند که سرقت شده است. هر شب به من زنگ می‌زنند فلان کوچه فلان مغازه سرقت شده است، این سرقت‌ها، آمار بزهکاری، اعتیاد که متاسفانه در شهرستان هرسین بیداد می‌کند. بحث مواد و اعتیاد و بزهکاری و نزاع‌های دست جمعی… آمار طلاق شهرستان هرسین چه وضعیت اسفناکی است. همه این‌ها به مسئله بیکاری و اشتغال بر می‌گردد.»

او همچنین از وعده‌های مکرر مسئولان گفته و این‌که تا کنون هیچ اقدام عملی برای رفع معضل آب این شهرستان صورت نگرفته است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading