چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, می 2

ادامه بازداشت دانشجویان “لیلا حسین زاده ، پیمان گراوند، امین خسروى، نگین آرامش، پدرام پذیره “

1
2057

378B23B7-C941-478A-A5D5-7FC5DCFD27C0.jpegدر حالیکه رئیس جمهوری در سخنان اخیر خود اعتراض را حق شهروندان دانسته است و ادعای این را دارد که در ایران منشور حقوق شهروندی را اجرا میکند  ، دستگاه‌های دولتی در پنجمین روز اعتراضات ایران دست به بازداشت فعالان رسانه‌ای و دانشجویی زدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران ، در ادامه بازداشت فعالین دانشجویى ، لیلا حسین زاده ، پیمان گراوند، امین خسروى، نگین آرامش، پدرام پذیره “باز داشت شده اند ، یادآهر شویم که امین اصانلو دانشجوی دانشگاه تهران دیشب ١٣ دیماه در منزل خود بازداشت شد ، همچنین سهامرتضایی دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه_تهران امروز ١۴ دیماه در خانه مسکونى خود دستگیر شد.در روزهاى گذشته ” سهیل آقا زاده” و ” سینا عمران ” و ” محمد شریفى ” نیز بازداشت شده اند .  شوراهای صنفی دانشجویان سراسر کشور نیز روز دوشنبه  گذشته از بازداشت چهار عضو شوراهای صنفی دانشگاه تهران به دست نیروهای امنیتی پس از پایان نشستی با رئیس دانشگاه تهران خبر داده است.

وزارت اطلاعات نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعدادی از افرادی به گفته این وزارتخانه «معاند و اغتشاشگر» را شناسایی و دستگیر کرده است. وزارت اطلاعات مدعی شد که تظاهرات آرام معترضان به دلیل اقدامات این افراد، به ناآرامی تبدیل شد.

این موج بازداشتها در حالی صورت گرفته است که رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه در نخستین واکنش به ناآرامی‌ها و اعتراضات روزهای اخیر اعلام کرد اعتراض حق طبیعی مردم است و باید به رسمیت شناخته شود.

مقام های دولتی و امنیتی در روزهای اخیر از معترضان با عنوان «اغتشاشگر» یاد کرده‌اند.

از روز پنجشنبه ۷ دیماه، اعتراض های در شهرهای ایران آغاز شد. ابتدا این اعتراض ها شعارهای اقتصادی داشت اما به تدریج از مشهد، به کرمانشاه و سایر شهرهای ایران کشیده شد. در اعتراض های گسترده در شهرهای بزرگ و کوچک ایران، مردم معترض شعارهایی علیه نظام و رهبر جمهوری اسلامی سر دادند.

مقام های ایران اختلاف در اینترنت و شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند، موضوعی که با انتقاد شدید دولت آمریکا روبرو شده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading