دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دوشنبه, می 13

انتقال سحر کاظمی, فعال محیط زیست به زندان مرکزی سنندج و تداوم بازداشت مادح فتحی

0
868

سحر کاظمی، فعال محیط زیست بازداشت شده در سنندج به زندان این شهر منتقل شده و مادح فتحی، همسر وی همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات تحت بازجویی است.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، “مادح فتحی” شهروند بازداشت شده در سنندج از زمان بازداشت، تاکنون در بازداشتگاه اداره اطلاعات در این شهر تحت بازجویی است و همسر وی “سحر کاظمی” به بند زنان زندان سنندج منتقل شده است. این در حالی است که هیچ کدام از این دو شهروند تاکنون نتوانسته‌اند با خانواده‌های خود ارتباط برقرار کنند و از دسترسی به وکیل هم محروم هستند. انتقال سحر کاظمی به زندان سنندج و تداوم بازداشت مادح فتحی در حالی است، که تاکنون از دلیل بازداشت این دو شهروند اطلاع دقیقی به دست نیامده است.

یکی از نزدیکان این دو شهروند در گفتگوئی با گزارشگر حقوق بشر در ایران گفت :سحر کاظمی و مادح فتحی در مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده خود محروم می‌باشند.

لازم به ذکر است که مادح فتحی روز پنج‌شنبه ۲۴ آبان‌ پس از احضار به اداره‌ اطلاعات سنندج، بازداشت شده و از آن زمان همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

سحر کاظمی همسر مادح فتحی نیز روز یکشنبه ۱۱ آذرماه پس از مراجعه به دادگستری سنندج  برای بار دوم بازداشت گردید.  

این در حالی است که سحر کاظمی برای اولین بار، در تاریخ ۱۸ مرداد ۹۷ در منزل شخصی خود از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده بود و نهایتا روز شنبه ۳ آذرماه سالجاری با قرار وثیقه و به صورت موقت آزاد شده بود. 

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading