جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

فرهاد اقبالی شهروند بهایی از زندان رجایی شهر آزاد شد / تصاویر

0
782

 فرهاد اقبالی شهروند بهایی گرگانی که دوران images.jpgمحکومیت خود را در زندان رجایی شهر سپری می کرد لحظاتی پیش در تاریخ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ آزاد شد.

به گزارش حقوق بشر بنقل از بهائی نیوز ، در حالی این شهروند بهایی دچار مشکلات قلبی از زندان آزاد شد که وی در تاریخ بیست و هشتم آبان ۱۳۹۱ به همراه چهار ن از دیگر شهروندان بهایی از سوی ماموران امنیتی وزارت اطلاعات دستگیر و به دلیل شرایط سخت جسمی با قرار وثیقه آزاد شد و در تاریخ ۵ شهریور ۱۳۹۳ به زندان منتقل شد. فرهاد اقبالی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام تبلیغ علیه نظام، عضویت در تشکیلات بهایی و همکاری با دول متخاصم که تمامی این موارد از سوی ایشان و وکلای پنج شهروند بهایی رد شده بود به پنج سال زندان محکوم شد.این شهروند بهایی در تاریخ پنج شهریور ۱۳۹۳ پس از تایید محکومیت در دادگاه تجدید نظر جهت تحمل محکومیت خود راهی زندان اوین شد اما پس از مدتی در تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۹۳ وی به همراه دیگرشهروندان بهایی به صورت زندانی تبعیدی به زندان رجایی شهر منتقل شد.

فرهاد اقبالی دانشجوی راديولوژي دانشگاه پزشكي شيراز بود كه در سال دوم تحصیل به دلیل اعتقاد به دیانت بهائی از دانشگاه اخراج شد. همچنین وی در مردادماه سال ۱۳۸۳ مجدد به دلیل فشار ماموران وزارت اطلاعات از کار در مرغداری اخراج شد.

فرهاد اقبالی در دوران محکومیت به دلیل بیماری شديد قلبي رنج مي برد و در زمان اجرای حکم نیز دادستانی با وجود داشتن مدارک پزشک قانونی معتمد دادگاه شهید مقدس اوین اعتنایی به وضعیت جسمی این شهروند بهایی نکرد.

   

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading