چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, می 2

آزادی مجید کریم نژاد، از زندان تهران بزرگ

0
641

مجید کریم نژاد, زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ( فشافویه) که در جریان تجمعات اعتراضی مردادماه سال جاری بازداشت و به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود ساعتی پیش از این زندان آزاد شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ و در ادامه روند آزاد سازی زندانیان سیاسی که به کمتر از یک سال محکومیت دارند، مجید کریم نژاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ( فشافویه) از این زندان آزاد شد. این زندانی سیاسی در جریان اعتراضات سراسری مردادماه سال جاری بازداشت و به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. موج جدید آزادی زودهنگام زندانیان سیاسی که به مناسبت ۲۲ بهمن آغاز شده تاکنون شامل ۳۸ زندانی یا محکوم سیاسی شده است. فرشید رستمی, سید محمد فلاح چای، فرشید سعیدی و حسین دژانگاهی چهار زندانی دیگر این زندان هستند که به آنان وعده آزادی مشابه داده شده است و کماکان در انتظار آزادی هستند. مجید کریم نژاد در تاریخ ۱۱ مردادماه سال جاری در جریان اعتراضات سراسری در شهر تهران به همراه حدود ۵۰ تن دیگر بازداشت و مدتی بعد به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود. این زندانی سیاسی به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در مرحله تجدید نظر به یک سال حبس کاهش پیدا کرد. حقوق بشر در ایران در تاریخ ۱۶ دی ماه  طی گزارشی که با موضوع لیست اسامی و آخرین وضعیت تعدادی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ منتشر کرده بود به اتهامات و مدت محکومیت مجید کریم نژاد اشاره کرده بود.
لازم به ذکر است که همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب ۵۷ مسئولان قضائی جمهوری اسلامی که در این روزها منافع و پایه های حکومت خود را در معرض خطر می بینند و از سوی دیگر در تلاش برای حفظ قدرت خود هستند با اعطای اینگونه ازادای ها میخواهند برای خود موقعیت و فضائی را باز کنند.

صادق لاریجانی, رئیس قوه قضائیه در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ در نشستی که با مسئولان قضائی داشت ضمن اعلام خبر اعطای ازادی به ۵۰ هزار نفر از زندانیان گفت در حال حاضر در ایران زندانی سیاسی وجود ندارد و هیچ فردی به دلیل انتقاد مورد بازداشت و محاکمه قرار نمیگیرد که جمله مقام عالی رتبه قضائی جمهوری اسلامی در نوع خود جای تعجب و تفکر دارد که اگر در ایران در حال حاضر زندانی سیاسی وجود ندارد و یا هیچ فردی بدلیل انتقاد مورد محاکمه و بازداشت قرار نمیگیرد پس شهروندانی مثل: آرش صادقی, گلرخ ایرائی, ارژنگ داوودی, سهیل عربی, آتنا دائمی و بسیاری دیگر از زندانیان محبوس دیگر نشان از چیست؟

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading