جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

آزادی مهدی قلیان با قرار وثیقه

0
948

مهدی قلیان، برادر سپیده قلیان، فعال مدنی ساعاتی پیش با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی و بصورت موقت آزاد شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۸ بهمن‌ماه ۹۷، مهدی قلیان با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی بطور موقت آزاد شد. مهدی قلیان در تاریخ ۳۰ دیماه در حالی به همراه سپیده قلیان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد که به دلیل درخواست ارائه حکم قضایی بازداشت خواهرش از ماموران امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

لازم به ذکر است مهدی قلیان روز یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۷ به همراه خواهرش سپیده قلیان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. گفتنی است وی در حین بازداشت به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

گفته می شود ضرب و شتم مهدی قلیان به این دلیل صورت گرفته بود که از مامورین امنیتی خواسته بود حکم قضایی بازداشت خواهرش به آنها ارائه دهند.

با اینکه روز چهارشنبه ۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، خانواده اسماعیل بخشی و سپیده قلیان موفق به انجام ملاقات با آنها در اهواز شده بودند، اما تا امروز اطلاع از وضعیت مهدی قلیان در دست نبود و ضرب و شتم وی در هنگام بازداشت باعث افزایش نگرانی از وضعیت وی شده بود.

سرکوب فعالان مدنی ناقض اصل آزادی بیان و ناقض ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی میباشد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading