جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

ادامه بازداشتهای گسترده دراویش و محرومیت مصدومین بازداشتی از رسیدگی پزشکی

0
594

2011122153142625187070554751.jpgسرکوب نقض حقوق دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی همچنان ادامه دارد ، بنا بر گزارشات دریافتی هر کس از درب منزل دکتر نورعلی تابنده خارج میشود دستگیر و به کلانتری ۱۰۲ پاسداران منتقل میشود.

به گزارش حقوق بشر در ایران ، آقای فاطمی راننده دکتر نورعلی تابنده، آقای رکنی خدمه دولتسرا و خانم محبوبه رحیمی خدمه دولتسرا، هر سه نفر جزءدستگیر شدگان لحظاتی پیش بودند. گویا مسئولان امر قرار نیست کوچکترین تدبیری به کار بندند. روز گذشته دکتر محمود صادقی مسئولان امر را برای حل این ماجرا و پایان دادن حمله افراطیون به دراویش بی گناه، به حکم حکومتی آیت الله خمینی در سال ۱۳۶۰ ارجاع داد.  همچنین حسن روحانی  در واکنش به حوادث خیابان گلستان هفتم پاسداران گفت: «برخوردهای خشونت‌آمیز و اهانت به پلیس به هیچ‌وجه تحمل نمی‌شود.» او از «مدیریت سنجیده و مدارای حداکثری نیروهای انتظامی» تشکر کرد. با شنیدن صحبتهای حسن روحانی که با شعار اعتدال گرایی و منشور حقوق شهروندی و برابری خود را فردی معتدل و مردمی جلوه میداد ولی با این صحبتها از طرف ایشان یک نکته مسجل میشود و آن این است که وقتی حقوق شهروندی مخصوص پلیس می‌شود و ملت از آن سودی نمی‌برند این به معنای یک طرفه به قاضی رفتن و راضی بازگشتن فرد می باشد .

در ادامه گزارشهائی از تهران حاکی از وخامت حال شدید دراویش بازداشت‌شده به‌خصوص دراویش زن در حکایت دارد.

طی حمله‌ی نیروهای لباس‌شخصی به دراویش گنابادی در خیابان گلستان هفتم صدها تن از دراویش زخمی شدند که از وضعیت بسیاری از آنها هیچ اطلاعی در دسترس نیست.

همچنین گزارش شده است که آقایان؛ رضا انتصاری، کسری نوری و بهنود رستمی در حالی به بیمارستان امام سجاد منتقل شدند که در در اثر شدت جراحت وارده در حالت کما بسر برده و اکنون خبری از آنان در دست نمی‌باشد.

همچنین گزارش‌ها از وخامت حال دراویش زن در این بازداشتگاه‌ها خبر داده. بسیاری از این دراویش زن دچار شکستکی سر و یا دست و پا هستند.

همچنین بی‌خبری از وضعیت سلامت خانم لیلی نایب‌زده از دراویش بازداشتی به دلیل بارداری و عدم اطلاع از وضعیت ایشان از موارد موجب نگرانی شدید خانواده ایشان گردیده است. با توجه به مرگهای اخیر شهروندان در بازداشتگاهها این نگرانی در مورد افزایش تعداد تلفات نیز وجود دارد .

همچنین در میان بازداشت شدگان محمد شریفی و فائزه عبدی‌پور از دراویش گنابادی هستند که یکماه پیش بر اثر ایستادگی یاران‌شان از زندان اوین آزاد شدند. این دو جزو بازداشت‌شدگان گلستان هفتم هستند

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading