جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

عرفان رشیدی، فعال محیط زیست با تودیع وثیقه آزاد شد

0
520

erfan-rashidi-300x191.jpgعرفان رشیدی از فعالان سرشناس محیط زیست استان کرمانشاه، که در تاریخ ۱۳ تیرماه توسط نیروهای وابسته به وزارت اطلاعات در منزل خود در شهرستان پاوه بازداشت شده بود، با تودیع قرار وثیقه تا زمان پایان دادرسی آزاد شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، عرفان رشیدی از فعالان سرشناس محیط زیست استان کرمانشاه که روز چهارشنبه مورخ ۱۳ تیرماه توسط نیروهای وابسته به وزارت اطلاعات در منزل خود در شهرستان پاوه بازداشت و به محل بازداشتگاه این نهاد واقع در مرکز استان منتقل شده بود، پس از گذشت ۹ روز امروز پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه ۱۳۹۷ با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به طور موقت و تا زمان پایان دادرسی آزاد شد. یک منبع نزدیک به خانواده آقای رشیدی که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران ضمن تایید این خبر گفت: “ایشان حوالی ظهر امروز پس از گذشت ۹ روز از زمان بازداشت با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات واقع در مرکز استان کرمانشاه آزاد شده و به منزل خود در شهرستان پاوه برگشتند”.
این منبع نزدیک به خانواده آقای رشیدی پیشتر به گزارشگر حقوق بشر در ایران گفته بود “شب چهارشنبه ۱۳ تیرماه نیروهایی که خود را وابسته به وزارت اطلاعات پاوه معرفی می‌کردند به منزل عرفان رشیدی در این شهر مراجعه کردند و بعد از تفتیش منزل، ایشان را بازداشت و با خود به محل نامعلومی برده بودند و طی تماس کوتاهی که از سوی عرفان داشتیم به خانواده گفته بود که در بازداشتگاه اداره اطلاعات کرمانشاه به سر می‌برد، با این حال اطلاعات بیشتری نداده بود.”

حقوق بشر در ایران , پیشتر گزارش کرده بود، عرفان رشیدی از فعالان سرشناس محیط زیست استان کرمانشاه، روز چهارشنبه مورخ ۱۳ تیرماه توسط نیروهای وابسته به وزارت اطلاعات در منزل خود در شهرستان پاوه بازداشت و به محل بازداشتگاه این نهاد واقع در مرکز استان منتقل شده بود.

عرفان رشیدی از فعالان مدنی شناخته شده منطقه غرب کرمانشاه محسوب می‌شود، او که عضو انجمن‌های زیست محیطی محلی بود نقش فعالی در مقابله با آتش‌سوزی‌های منابع طبیعی منطقه و حمایت از حقوق حیوانات داشت.
این شهروند اهل پاوه همچنین از جمله افرادی بود که در مورد کمک رسانی به زلزله زدگان سرپل ذهاب نقش فعالی به عهده گرفته بود و در منطقه به دفاع از حقوق کارگران شهرت دارد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading