چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, می 8

آغاز فشار بر یهودیان ایران و سنجش برخورد جامعه و رسانه ها

0
587

Capture.PNG۱- حکومت ایران آرام آرام به سراغ سرکوب دگراندیشان مذهبی می رود و با هر برخورد در حال سنجش است. نیروهای تندروی مذهبی افرادی ساده لوح و یا بی خبر از دنیا نیستند! آنها در هر فعالیت، همه چیز را به ترازوی سنجش سود و یا زیان می گذارند اما از یک چیز به خوبی آگاه شده اند، آن موضوع نیز “بی توجهی عموم جامعه به موضوع پیروان ادیان در ایران” می باشد. جکومت طی چهار دهه با تمام قوا تلاش کرده تفاوت ها و تنش های موجود میان مردم را قوت ببخشد و در زمینه ادیان نیز موضوع «دیگری» را پر رنگ کند.
۲- حکومت ایران طی سالهای پس از انقلاب همواره نگاه انقلابی گری خود را رها نکرده و به شدت به دنبال شیعه سازی جامعه و پاک کردن حضور دگراندیشان در ایران است. حکومت تلاش دارد از طریق مهاجرت اجباری، زندان، سرکوب و اختناق اقتصادی به خواسته خود برسد.
۳- ایجاد ترس و نگرانی و ضربه از مناطق کوچک سیاست چند ساله آنان شده است. طی سالهای اخیر حکومت ایران دست به پلمب محل کسب بهائیان در شهرستانها زد تا واکنش مردم و رسانه ها را ارزیابی کند و وقتی دید توجه ها به میزان لازم به این مسئله جلب نشده است شروع به گسترش آن کرد. در خصوص تعرض به کنیسه یهودیان نیز دقیقا همان سیاست است.
۴- افرادی که هویت شان معلوم نیست به سراغ کنیسه یهودیان در شیراز رفته و کتاب های مقدس دعا و سفرها و لوایح مقدس آنان را پاره کرده اند. امری که شاید نشان از تعرض چند فرد بی هویت دارد اما اصل ماجرا چیز دیگری است. نیروهای تندرو در حال آماده سازی خود جهت فشار بیشتر بر یهودیان هستند.فشاری که پیشتر نیز وجود داشت اما از امروز به بعد فاز فشار بر یهودیان تغییر خواهد کرد.
۵- حکومت ایران طی سالهای اخیر بر ادیان و مذاهب مختلف در ایران فشار آورده است . به بهائیان، مندائیان، مسیحیان تبشیری و …اهل سنت و باز یهودیان!
۶- شخصا این تعرض را یک عملیات سازمان یافته تصور میکنم که اگر واکنش جهانی و مردمی پشت آن نباشد امکان ادامه آن به مراتب بسیار زیاد است.
۷- از یاد نبریم که حکومت ایران طی سالهای اخیر تلاش داشته هویت «شیعه» را « خاص» نشان دهد و دیگر تفکرات را «باطل» نمایان سازد تا از این طریق حمایت مردم سنتی و عرفی که مشروعیت بخش نظام هستند را حفظ کند.

در آینده بیشتر در این خصوص خواهم نوشت!

نگارش متن : فعال حقوق بشر  ، حمیدرضا تقی پور دهقان تبریزی 

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading