جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

افشین سید احمد، شهروند بهائی محبوس در زندان رجائی شهر به مرخصی اعزام شد

0
663

افشین سیداحمد .jpgافشین سید احمد شهروند بهایی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که از تیرماه سال ۹۵ در حال تحمل دوران محکومیت ۳ ساله خود است روز شنبه ۱۲ آبان ماه به مرخصی اعزام شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱۲ آبان‌ماه ۱۳۹۷، افشین سید احمد شهروند بهایی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به مرخصی اعزام شد. بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران, آقای سیداحمد پس از حدود ۲۸ ماه نخستین بار است که به مرخصی اعزام شده است. این شهروند بهایی در تاریخ ۸ تیرماه پس از مراجعه به دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود. آقای سید احمد پیشتر در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه با اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی» به ۳ سال حبس تعزیری محکوم و این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تائید شده بود. وی پیشتر در تاریخ ۱۷ آبان‌ماه ۹۱ بازداشت و به مدت ۴۰ روز در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی بود و پس از آن با تودیع وثیقه و تا پایان زمان دادرسی به طور موقت آزاد شده بود.

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.
بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading