جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

رضا شهابی با اتمام دوران محکومیت آزاد شد

0
563

Capture.PNGرضا شهابی ، فعال کارگری و عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد ساعاتی پیش با استناد به قانون تجمیع جرائم با پایان دوران محکومیت از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران ، رضا شهابی فعال کارگری و عضو هیئت رئیسه سندیکای شرکت واحد ساعتی پیش به دلیل پایان یافتن دوران محکومیت از زندان اوین آزاد گردید . لازم به ذکر است که  شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی رضا شهابی را به شش سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سندیکایی محکوم کرده بود . آقای شهابی روز ۲۲ خرداد سال ۸۹ توسط مأموران امنیتی بازداشت شد و روانه زندان گردید . رضا  شهابی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال و به اتهام «تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال زندان محکوم شده‌ بود . رضا شهابی همچنین محکوم به بازگرداندن هفت میلیون تومان به دولت شده‌ بود . این در حالی است که این مبلغ از سوی تعداد زیادی کارگر جمع‌آوری شده و شهابی آن را به خانواده کارگران زندانی پرداخت کرده بود. رضا شهابی در حالی به اتهام‌های امنیتی به زندان و محرومیت از فعالیت‌های سندیکایی متهم شده‌است که به گفته خانواده اش، فعالیت او محدود به اقدامات صنفی بود.

این فعال کارگری همچنین به بیماری‌های جسمی متعددی مبتلا می باشد . در این ارتباط، رضا شهابی در اوایل آذرماه به بیمارستان منتقل شد تا تحت عمل جراحی قرار گیرد، اما پس از چند روز به زندان بازگردانده شد. آقای شهابی به دلیل بیماری با موافقت مقامات قضایی مدتی را در مرخصی به سر برد، اما در مرداد ۱۳۹۶ پس از بازگشت به زندان، با ادعای دادستانی مبنی بر پنج ماه غیبت از محکومیت حبس ۶ ساله خود مواجه شد و دادستانی می‌گوید او باید ۱۷ ماه دیگر در زندان بماند. او در اعتراض به این وضعیت دست به اعتصاب غذا زد .

اعتصاب وی همزمان با اعتصاب غذای ۲۰ زندانی سیاسی در زندان گوهردشت کرج از ۸ مرداد ۱۳۹۶ در اعتراض به فشارهای اعمال‌شده از سوی مسؤلین زندان و انتقال آنها به بند فوق امنیتی سالن ۱۰ بود .

سندیکای کارگران شرکت واحد با صدور بیانیه ای در ۲۴ شهریور وضعیت رضا شهابی را بحرانی خواند و ضمن ابراز نگرانی عمیق خود نسبت به وضعیت وخیم جسمی این زندانی به مسئولان قضایی و امنیتی هشدار داد که مسئولیت عوارض جسمی جبران ناپذیر وی را متوجه آنان میداند .

در تاریخ ۳۰ آذر ۱۳۹۶ سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در بیانیه کانال تلگرامی خود «علایم سکته جدید» را عنوان کرد. البته پیش‌تر هم سکته خفیف در ۲۲ آذر سال ۱۳۹۶ و علائم آن در ۲۳ آذر گزارش شده بودند .

Capture.PNG

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading