جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

صدور ۱۱۹ سال حبس تعزیری برای چند تن از دراویش گنابادی و برگزاری دادگاه ۸ تن دیگر از آن‌ها

0
706

sodor-hokm-mahkomiyat-300x191دادگاه انقلاب تهران، ۲۳ تن از دروایش گنابادی را مجموعاً به تحمل ۱۱۹ سال حبس تعزیری و نفی بلد محکوم کرد و دادگاه چند تن دیگر از دراویش بازداشتی برگزار شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران ،  ۲۳ تن از دروایش گنابادی که در حوادث گلستان هفتم پاسداران بازداشت شده بودند در دادگاه انقلاب تهران، مجموعاً به تحمل ۱۱۹ سال حبس تعزیری و نفی بلد محکوم شدند و دادگاه ۸ تن دیگر از دروایش بازداشتی حادثه گلستان هفتم خیابان پاسداران شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ در دادگاه انقلاب تهران در حالی برگزار شد که هیچ کدام آنها اجازه داشتن وکیل نداشتند. علی ماشاالله‌ وفایی فرد، حسین آرنگ، غلامرضا خانی، سجاد امیراحمدی، فرهنگ بوذری، صمد دادرس، هاشم آوازه و آقای زهتاب، هشت تن از دراویش بازداشتی حادثه گلستان هفتم، شنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۷، از زندان تهران بزرگ موسوم به فشافویه به دادگاه انقلاب تهران اعزام شدند و دادگاه آنها در حالی برگزار شد که تمامی این درویشان در طول مدت بازداشت تا کنون از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم بودند و دادگاه آنان بدون اجرای تشریفات قانونی و بهره‌مندی از حق وکیل و برخلاف قانون آئین دادرسی کیفری برگزار گردید.

شایان ذکر است، برای ۲۳ تن دیگر از دروایش گنابادی احکام حبس تعزیری از شش ماه تا ۷ سال، مجموعاً به تحمل ۱۱۹ سال حبس تعزیری، شلاق و برای برخی نیز نفی بلد صادر شده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading