دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دوشنبه, می 13

دادگاه امین افشار نادری و هادی عسگری به تعویق افتاد

0
1001

0500C952-7F8C-4CBC-AEE4-A1D7A1962C76_w1023_r1_s-768x432دادگاه امین افشار نادری، زندانی نوکیش مسیحی زندان اوین که قرار بود امروز برگزار شود، با در خواست وکیل مدافع این زندانی به روزهای آینده موکول شد. آقای افشار نادری به همراه هادی عسگری از شهریورماه ۹۵ در بازداشت به سر می برد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، دادگاه امین افشار نادری، زندانی نوکیش مسیحی زندان اوین که قرار بود روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، برگزار شود، با در خواست خانم شیما قوشه وکیل مدافع این زندانی به روزهای آینده موکول گردید. دادگاه قبلی این دو زندانی برای رسیدگی به پرونده ی دیگری در تاریخ شنبه ۱۹ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ برگزار شد که هنوز حکم نهایی به وکیل این دو زندانی ابلاغ نشده است.

خانم قوشه وکیل مدافع امین افشار نادری علت این درخواست تعویق را نیاز به زمان بیشتر برای مطالعه پرونده اعلام داشت.

امین افشار نادری اولین بار در سال ۹۳ به اتهام عضویت در کلیسای خانگی بازداشت شد و پس از ۴۰ روز بازجویی و تحمل سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین، با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

آقای نادری پنج شهریور ۹۵ همراه ۱۳ شهروند دیگر در فیروزکوه بازداشت و مدت ۸۲ روز را در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ گذراند. سپس به اندرزگاه ۴۴ زندان اوین منتقل شد. پرونده وی در مرحله بازپرسی به طور بلاتکلیف باقی مانده است.

یک منبع آگاه از این پرونده گفت: “در روز دستگیری تعداد ۱۴ نفر شامل ۷ مرد و ۷ زن، یک نفر ۱۳ ساله و یک خانم ۵۵ ساله دستگیر شده بودند که پنج تن از آنان با نام های «رامئیل بت تمرز، امین افشار نادری، هادی عسگری، محمد ترکمان دهنوی و امیرسامان دشت» به زندان اوین منتقل شدند و بقیه با اخذ تعهد آزاد شدند. اما بعدا ماموران اداره اطلاعات به منزل سه نفر از بازداشت شدگان یورش برده و مقداری از وسایل شان را پس از تفتیش منزل، توقیف کردند. همچنین تعدادی از آنان به اداره اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.”

در آخرین تحول این پرونده، «رامئیل بت تمرز، امیرسامان دشت و محمد ترکمان دهنوی» با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شده اند و «امین افشار نادری و هادی عسگری» علیرغم صدور ۲۰۰ میلیون وثیقه، با خودداری مسئولان دادگاه از پذیرش وثیقه، همچنان به طور بلاتکلیف در زندان اوین نگهداری می شوند.

گفتنی است که در روز یکشنبه ۱۸۷ اردیبهشت ماه  بازرس‌های حقوق شهروندی قوه قضائیه در بازدیدی که از زندان اوین داشتند به امین افشار نادری گفته بودند که «تو مرتد فطری هستی و حُکمَت اعدام است.»

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading