شنبه , ۰۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شنبه, آوریل 27

توزیع برگه‌هایی بر علیه «مسیحیت» به گردشگران ایرانی

2
518

Aras_Free_trade_mohabatnews-290x300.jpgمعاونت فرهنگی منطقه آزاد ارس به ایرانیانی که به کشورهای ارمنستان و گرجستان سفر میکنند هشدار داد تا در دام مسیحیان تبشری نیفتند ! به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت‌نیوز» نگرانی از افزایش ترویج مسیحیت و افزایش گرایش شهروندان ایرانی به مسیحیت آنقدر مقامات جمهوری اسلامی را نگران کرده که حتی سازمان‌های تجاری صنعتی که وظیفه اصلی آنها بهبود و توسعه اقتصادی ایران است نیز درگیر مسائل عقیدتی شده‌اند ! در ماه‌های اخیر معاونت فرهنگی «سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس» اقدام به توزیع برگه‌هایی علیه مسیحیت بین شهروندان ایرانی کرده که به کشورهای آذربایجان و ارمنستان مسافرت می‌کنند.

“بر روی برگه‌های توزیع شده که محتوای آن هشدار نسبت به تبلیغ مسیحیت است و هنگام خروج افراد از گمرک یا حین عبور از مرز به آنها داده می‌شود نوشته «مسیحیت تبشیری در کمین اعتقادات شما» است.”

در متن این برگه نیز نکاتی عنوان شده که به دور از واقعیت بیان شده، از جمله آنکه ناشر آن مدعی شده «مسیحیت تبشیری، مسیحیت و اسلام و تمام ادیان دیگر را مردود می‌داند و حتی خدا را نیز انکار می‌کند و پخش انجیل تنها استفاده ابزاری برای جلب نظر اولیه است.»

مقامات جمهوری اسلامی واژه «تبشیری» را در مورد کلیساهای فارسی‌زبان پروتستان و مسیحیانی که اقدام به بشارت و ترویج مسیحیت میکنند نام می برد.

معاونت فرهنگی منطقه آزاد ارس هشدار داده در کشور ارمنستان و گرجستان افرادی به شما مراجعه و با اهدای کتاب و فلش و سی‌دی سایر اقلام تبلیغی از ایرانیان جهت گرایش به مسیحیت دعوت می‌کنند که وابسته به صهیونیسم هستند.»

حتی عنوان شده این سی‌دی‌ها و فلش‌ها حاوی فایل‌های مخربی است که به سیستم‌های کامپیوتری افراد آسیب می‌زند و اطلاعات شخصی را در اختیار افراد دیگر قرار می‌دهند. در آخر نیز خواسته اگر چنین مواردی به آنها داده شد از آوردن آن به داخل کشور خودداری شود و آنها را در محل‌های تعبیه شده قرار دهند.

در همین راستا همچنین رسانه های حکومتی، از صدا و سیما گرفته تا روزنامه‌ها و سایت های خبری رسمی و نیمه رسمی وابسته به آن،  با اشاعه اتهاماتی پوچ و گزاف می کوشند افکار عمومی در داخل کشور را نسبت به مسیحیان و نوکیشان بدبین کنند. از جمله این اتهامات نسبت دادن آنها با صهیونیست، یا رابطه با آمریکا و انگلیس ( جاسوس)، اتهاماتی که دقیقن همان را هم برای جریان‌های سیاسی منتقد داخلی به کار می‌برند.

مرداد ماه سال ۱۳۹۰ موضوع توزیع گسترده کتاب مقدس در کشور به مجلس کشیده شد و مجید ابهری، مشاور وقت کمیسیون اجتماعی مجلس گفت «مبلغان با اتکا به پولهای کلان و تبلیغات دروغین برای به انحراف کشیدن افراد تلاش می‌کنند. او عنوان کرد که ناتوی فرهنگی به دنبال منحرف کردن جوانان است.

اما ماه گذشته نیز برخی سایت‌های داخلی عنوان کردند تبلیغات مسیحیت از طریق «گوگل ادز» (GoogleAds) نیز رونق پیدا کرده است. به این ترتیب که با ورود به سایت‌های خارجی تبلیغ مسیحی برای آی‌پی‌های ایرانی باز می‌شود که با کلیک بر روی آن به سایتی که ترویج مسیحیت می‌کنند، دسترسی داده می‌شود.

با توجه به اینکه جریانات مسیحیت ستیزی در بسیاری از رسانه های مذهبی و امنیتی وابسته به حکومت در حال گسترش می باشد پیش تر نیز خبرهایی از سوی برخی ارگانها با اعلام این مطلب که مبشران مسیحی فارسی زبان حتا در بیروت هم فعال شده اند آمده؛ “مسافران ایرانی که به بیروت می روند و در این شهر از ساحل صخره ای “صخره الروشه”‌ بازدید می کنند ،‌مدتی است تبدیل به یک هدف تبلیغی برای مبلغان مسیحی شده اند و بسیاری از اوقات ،‌ تیمی از مبلغان مسیحیت ،‌با حضور توریست های ایرانی خود را به این محل می رسانند تا کتاب و سی دی های حاوی مضامین تبلیغی برای مسیحیت را به رایگان بین گردشگران ایرانی توزیع کنند. فیلم های توزیع شده نیز به زبان های مختلفی مانند فارسی ،‌ترکی ،‌فرانسه ،‌انگلیسی ،‌هندی ،‌اردو ،‌عربی ،‌روسی ،‌کردی و …تهیه شده اند.

پیش از این نیز برخی سایت های مذهبی حکومتی با عنوان اینکه مبلغان مسیحی دست از سر مسافران ایرانی در کشورهای همسایه هم برنمی‌دارند به شدت به این موضوع انتقاد کرده و از مسئولان درخواست کرده بودند تا ضمن واکنش نسبت به این رویداد مسافران را نسبت به این مسئله آگاه سازند !

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading