شنبه , ۰۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شنبه, آوریل 27

غلظت ذرات معلق در هوای سیستان و بلوچستان ۱۱ برابر حد مجاز

0
767

alodegi-hava-1-300x191.jpgکارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت که سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان و بلوچستان به حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، علی ملاشاهی اظهار داشت: “در شبانه روز گذشته سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان به بیش از ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان به یک هزار و ۷۴۹ میکروگرم بر متر مکعب برسد”. وی با اشاره به اینکه طی این مدت حداقل شعاع دید افقی در زابل به ۱۰۰۰ متر و زهک به ۱۰۰ متر کاهش یافت، افزود: “با توجه به اینکه حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوای منطقه سیستان نشان دهنده این است که طی این مدت میزان غلظت ذرات معلق به حدود ۱۱.۶ برابر حد مجاز و ۴ برابر حد بحرانی رسیده است”.

وی با اشاره به اینکه با کاهش شیب فشاری از فردا از شدت وزش باد و گرد و خاک در استان کاسته می شود، ادامه داد: “اما صبح جمعه در بخش هایی از جنوب شرق استان و نواحی شرقی «گواتر» وزش بادهای متوسط انتظار می رود”.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: “از نظر دمایی امروز نیز شاهد کاهش دما در سطح استان هستیم اما از روز شنبه به تدریج دما در نیمه شمالی استان در طول روز با شیب ملایم افزایش می یابد”.

وی گفت: “همچنین طی این مدت در نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان و سواحل مکران غبار محلی و در برخی نقاط وزش باد انتظار می رود”.

وی با اشاره به اینکه دریای عمان طی این مدت نسبتا آرام پیش بینی می شود، تصریح کرد: “در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۹ و راسک با حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده اند”.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading