شنبه , ۰۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شنبه, آوریل 27

تداوم بی خبری از وضعیت مصطفی مصطفوی آلبلاغ، شهروند اهل بوکان

0
828

علیرغم گذشت بیش از ۲ ماه از انتقال “مصطفی مصطفوی آلبلاغ” شهروند اهل بوکان از زندان مرکزی ارومیه به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر با توجه به پیگیریهای مکرر از سوی خانواده وی هیچ اطلاعی ار وضعیت وی بدست نیامده است. آقای مصطفوی در تاریخ ۱۵ آذرماه سال گذشته بازداشت و در تاریخ ۱۲ دی‌ماه به زندان ارومیه منتقل شده بود.

به گزارش حقوق بشر در ایران، علیرغم گذشت بیش از دو ماه از انتقال سیدمصطفی مصطفوی از زندان ارومیه به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر، از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست. آقای مصطفوی در تاریخ ۱۵ آذرماه سال گذشته بازداشت و در تاریخ ۱۲ دی‌ماه به زندان ارومیه منتقل شده بود.اتهام  منتسبه علیه این شهروند در زمان بازداشت “همکاری با احزاب مخالف نظام” عنوان شده و هم اکنون پرونده وی در شعبه ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب ارومیه در حال رسیدگی است. با وجود پیگیری‌های مکرر خانواده آقای مصطفوی، هیچ پاسخ مشخصی از طرف مسئولان قضائی و امنیتی داده نشده و این موضوع در کنار بی خبری بلندمدت از وضعیت وی باعث افزایش نگرانی آنها شده است.مصطفی مصطفوی در تاریخ ۱۲ دی‌ماه، پس از ۲۷ روز بازجویی در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات، به بند ۳-۴ زندان مرکزی ارومیه منتقل شده بود.وی از تاریخ ۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، مجددا به دلایل نامعلومی از زندان مرکزی ارومیه به بازداشتگاه اداره اطلاعات در این شهر منتقل شده است.

برخورداری افراد از رفتاری برابر در خور شان و مقام انسانی آنها از جمله مواردی است که در اسناد بین المللی حقوق بشر از جمله در ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین ماده ۷ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مورد تاکید قرار گرفته است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading