سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سه‌شنبه, می 14

تعقیب قضایی همکاران رسانه های معاند

0
570

download.jpgبه گزارش تارنمای قوه قضائیه، آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی با بیان اینکه «در عناد و دشمنی برخی رسانه‌ها در خارج از کشور تردیدی نیست» در ادامه گفت: «کسانی که از داخل کشور به این قبیل رسانه‌ها کمک می‌کنند باید به عنوان معاونت در جرم تحت تعقیب قرار بگیرند تا مرز بین انقلاب و ضدانقلاب مشخص شود». وی افزود: «متأسفانه برخی از افراد در داخل با این رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند و به نحوی به آنها کمک می‌کنند و در عین حال طلبکار هم هستند». رئیس دستگاه قضایی همچنین با بیان اینکه «در مورد برخی پرونده ها دروغ‌های عجیب و غریب می‌شنویم» در ادامه گفت که «میلیون‌ها پرونده در دستگاه قضایی جریان دارد و روند طبیعی دادرسی خود را طی می‌کند». به گفته آملی لاریجانی، گاهی «یک پرونده را رسانه‌ای می‌کنند و با طرح مطالب کذب نسبت‌های دروغ به رهبری و رئیس قوه قضاییه و نظام قضایی کشور می‌دهند و می گویند رئیس قوه قضاییه پرونده را مختومه کرده است». اشاره رئیس قوه قضائیه به پرونده سعید طوسی، قاری و مدرس قرآن است که متهم به سوءاستفاده جنسی از نوجوانان تحت آموزش خود است.
اما هفته گذشته، تلویزیون “صدای آمریکا”، با سه شاکی این قاری نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای گفت‌وگو کرد که در آن مصاحبه این افراد اعلام کردند «به خاطر اعمال نفوذهای انجام‌شده، پرونده مختومه شده است».
غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، روز یکشنبه ۲۳ اکتبر/ ۲ آبان، اعلام کرد که برای یکی از ۲ اتهام مطرح شده علیه سعید طوسی، قاری معروف قرآن، قرار منع تعقیب صادر شده، اما دادگاه دستور داده رسیدگی به اتهام “تشویق به فساد” ادامه یابد.
آملی لاریجانی گفته است: «براساس قانون، رئیس قوه قضائیه حق دخالت در پرونده‌ای را ندارد و نمی‌تواند پرونده‌ای را مختومه کند».

رئیس دستگاه قضا در ادامه گفت که وقتی یک کانال ماهواره‌‌ای میلیون‌ها دلار برای «بمباران تبلیغاتی» هزینه می‌کند و علیه دستگاه قضائی جمهوری اسلامی «تبلیغات گسترده» دارد، «مطمئن می‌شویم که مسیر درست را پیموده‌ایم وگرنه دشمن به این شکل دستپاچه و ناراحت نمی‌شد».
وی همچنین به مسئولان عالی قضائی، رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها، هشدار داد: «همگی باید مراقب باشید و بدانید هجمه علیه قوه قضائیه، هجمه ساده‌ای نیست».

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading