جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

جلسه دادگاه مسعود کاظمی، روزنامه نگار برگزار شد

0
539

وکیل مدافع مسعود کاظمی، روزنامه نگار و سردبیر ماهنامه صدای پارسی از اخذ آخرین دفاع از موکلش خبر داد و گفت که اتهامات مطروحه در این جلسه که امروز صبح برگزار شد نشر اکاذیب، توهین به مقامات و مسئولان، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری عنوان شده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از ایرنا، سید علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری درباره جزئیات پرونده مسعود کاظمی، روزنامه‌نگاری که ۱۴ آبان سال جاری بازداشت شده بود، گفت: امروز آخرین جلسه اخذ دفاع ایشان در چهار محور اتهامی بود که شامل نشر اکاذیب، توهین به مقامات و مسئولان، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری شد. وی در همین راستا افزود: البته موکل بنده نیز هر چهار مورد اتهامی را رد کرد و درباره مهم‌ترین اتهام که تبلیغ علیه نظام است تأکید کرد، وقتی از صدر تا ذیل نظام مفتخرند که انتقاد در نظام آزاد است، مباحث مطرح شده از سوی ایشان نیز تبلیغ علیه نظام نبوده و انتقاد صرف بوده است. اتهام توهین به رهبری نیز نقل قولی از ایشان بود و حتی آقای مطهری درباره آن صحبت کرده بودند. این وکیل دادگستری تأکید کرد: خوشبختانه رفتار آقای قاضی نیز بسیار خوب و همدلانه بود و خلاف اغلب موارد، ایشان نگاه امنیتی نداشتند و رفتارشان، من را نسبت به رأی نهایی بسیار دلگرم کرد. مجتهدزاده ادامه می‌دهد: امیدواریم قرار منع تعقیب درباره حداقل دو اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری صادر شود. چراکه دفاعیات آقای کاظمی قانع کننده بود و رویکرد بی‌طرفانه آقای قاضی نیز در آن مؤثر بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا همه این موارد اتهامی در دادگاه انقلاب بررسی می‌شود یا نه، می‌گوید: در صورت صدور کیفرخواست، اتهامات توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب بررسی می‌شود، اما “توهین به مقامات و مسئولان” و “نشر اکاذیب” مربوط به این دادگاه نیست.

لازم به یادآوری است صبح روز ۱۴ آبان‌ماه ۹۷، مسعود کاظمی توسط نیروهای امنیتی و در منزل شخصی بازداشت و در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه با قرار کفالت آزاد شده بود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading