جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

شاکی سپنتا نیکنام: اقلیت‌ها در شهر هیچ جایگاهی ندارند که بخواهند در شورای شهر باشند

0
533

ali_asghar_bagheri.jpgعلی اصغر باقری، نفر چهل و پنجم انتخابات شورای شهر یزد که شکایت او به دیوان عدالت اداری منجر به تعلیق عضویت سپنتا نیکنام شد، مدعی گردید که ترسِ خدا، باعث شکایتم از سپنتا شد!

به گزارش حقوق بشر در ایران ، علی اصغر باقری، نفر چهل و پنجم انتخابات شورای شهر یزد که شکایت او به دیوان عدالت اداری تعلیق سپنتا نیکنام از شورای شهر را در پی داشت در ویدیویی که برای اعتمادآنلاین فرستاده است می‌گوید اقلیت‌ها در شهر هیچ جایگاهی ندارند که بخواهند در شورای شهر باشند. علی‌اصغر باقری که به حسین الله‌کرم یزد نیز شهرت دارد در این ویدیو می‌گوید: «اسلامیت شورای شهر را باید جدی گرفت و نباید به اسلامیت شهر خدشه‌ای وارد شود. با توجه به این‌که اکثریت قریب به اتفاق مردم یزد مسلمان هستند و اقلیت‌هایی که هستند بعضا کمتر از یک درصد هستند لذا این‌ها هیچ جایگاهی ندارند که بخواهند در شورای شهر باشند. جدای از آن شورای محترم نگهبان هم اخیرن اعلام کرده که این‌ها حقی که در نامزدی شورای شهر باشند را ندارند و تبصره ای در مصوبه سال ۱۳۷۵ بوده که آن تبصره ملغی اعلام شده و با توجه به اصل ۴ قانون اساسی هر کس عضویت اقلیت زرتشتی را برای شورای شهر یزد را بپذیرد خودش مجرم است، آن کسی که رای را بشمارد نیز تخلف کرده و این قضیه باید تمام شده تلقی شود.»  وی این ویدیو را در واکنش به گفته‌های غلامعلی سفید، رییس شورای شهر یزدکه به اعتمادآنلاین گفته بود «نفر ۴۵ شورای شهر یزد از جانب گروه افراطی مامور شکایت از سپنتا نیکنام شده بود» را پخش کرده است.

او اظهارات غلامعلی سفید، رئیس شورای شهریزد که اعلام کرده بود «نفر ۴۵ شورای شهر یزد از جانب گروه افراطی مامور شکایت از سپنتا نیکنام شده بود» را تکذیب و گفت که به خاطر ترس از خدا شکایت کرده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading