جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

صدور حکم ۱۸ سال حبس برای غلامرضا شاهینی، شهروند ایرانی- آمریکایی

0
773

REZA-SHAHINI-765x510.jpgخبرگزاری The Foreign Desk از صدور حکم ۱۸ سال حبس برای غلامرضا (رابین) شاهینی، شهروند ایرانی- آمریکایی، خبر داد. به گزارش حقوق بشر در ایران، بر اساس حکمی که روز دوشنبه سوم آبان ماه به غلامرضا (رابین) شاهینی، شهروند ایرانی- آمریکایی زندانی، ابلاغ شده، وی به اتهام “همکاری با دول متخاصم” و “توهین به مقدسات” از سوی دادگاه انقلاب به ۱۸ سال حبس محکوم گشته است. به گفته این منبع، پست های فیس بوکی این شهروند ایرانی- آمریکایی مصداقی برای اتهامات وی عنوان شده است.غلامرضا (رابین) شاهینی، متولد سال ۱۳۴۸ ساکن شهر سن دیگو کالیفرنیا آمریکا است. او اواخر ماه می (اوائل خرداد) برای دیدار با خانواده اش به ایران رفت و در تاریخ ۱۱ جولای (۲۱ تیرماه) به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در خانه پدرش دستگیر شد. او قرار بود روز ۲۰ جولای به آمریکا برگردد.این شهروند ایرانی- آمریکایی تبار ۱۶ سال پیش از ایران به آمریکا مهاجرت کرده و در طی هفت سال گذشته به ایران سفری نداشته اما سالهای پیش تر مکررا به ایران سفر کرده است. آخرین بار او در سال ۱۳۸۸ برای چند ماه در ایران بود.

آقای شاهینی فارغ التحصیل رشته امنیت ملی و حل مناقشه از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در مقطع کارشناسی است و برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس رشته امنیت ملی نیز پذیرش گرفته بود اما هنوز برای شروع ترم اول ثبت نام نکرده بود.

غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه در نود و نهمین نشست خبری خود با خبرنگاران در تاریخ بدون ذکر نام رضا شاهینی با تایید خبر دستگیری او گفت:‌ «در گرگان یک فرد ایرانی دو تابعیتی دستگیر شده است اما اینکه تحت چه عنوانی دستگیر شده است اطلاع ندارم.»

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۱ ژوئیه اعلام کرده بود که در حال بررسی گزارش های مربوط به بازداشت آقای شاهینی در ایران است. با این حال او اظهار نظر بیشتری در مورد بازداشت این شهروند آمریکایی تبار نکرد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading