جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

اطلاعیه کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان با موضوع وضعیت زندانیان عقیدتی و سیاسی در زندانهای ایران

0
438

شرایط زندان و وضعیت زندانیان در ایران یعنی:

ازدحام شدید، وضع بد بهداشتی، آب نوشیدنی با کمترین کیفیت، عدم امکانات پزشکی،

خشونت برنامه ریزی شده، علیه زندانیان سیاسی، عقیدتی و بد رفتاری دائمی با زندانیان از سوی مسئولان.

3.png راد سنجابی ، مدیر اجرایی مرکز اسناد حقوق بشر ایران:« سال های  بسیاری است که تمام شواهدی که از داخل زندان های کشور به دست  می آید نشانگر وخامت شرایط زندگی روزمره زندانیان است».

 وی می افزاید :« مشخص است که جمهوری اسلامی تلاشی برای  رعایت موازین بین المللی نظیر حداقل مقررات معیار برای رفتار با  زندانیان و یا قوانین داخلی خود در ارتباط با شرایط زندانها نمی کند  واین موارد به طور سیستماتیک توسط سازمان زندانها و قوه قضاییه  ،  که ناظر بر سازمان زندانهاست نادیده گرفته می شوند .»

  سید حسین کاظمینی بروجردی زندانی عقیدتی زندان اوین

 با تحقق «شروط سنگین» دادگاه ویژه روحانیت از جمله سپردن وثیقه  300میلیون تومانی و قرار کفالت دونفر، این زندانی عقیدتی، 15 دی ماه در  حالی به مرخصی درمانی آمد که منزل وی توسط نیروهای امنیتی تحت نظر  است و در این مدت، آزمایشات مختلف خون و ادرار، ام آر آی، سی تی اسکن  ، تستهای دندانپزشکی، نوار قلب و عضله،عکس کمر، تستهای تنفسی و  ریه، اقدامات چشم پزشکی، انجام گرفته است اما وی همچنان از  درد شدید  در ناحیه کمر، پاها، بی حسی دست و پا، ناتوانی در راه رفتن، کج شدن و درد  شدید در ناحیه پاها شکایت دارد. به گفته یک جراح مغز و اعصاب و ستون  فقرات در اثر فشار به ستون فقرات، شکنجه ها، ضربات وارده وهمچنین کار  اجباری زیاد و استفاده نامناسب از ستون فقرات مشکل هرنی و تنگی کانال  نخاعی ایجاد شده است. هرنی دیسک کمرو تنگی کانال نخاعی در ام ار آی  ستون فقرات مشهود است، کانال نخاعی تنگ، واین تنگی بر روی عصبهای  پای ایشان مثل عصب سیاتیک فشار وارد کرده، ایجاد درد می کند. که با توجه  به جواب ام ار آی و نوار عصب اندامها وبالا بودن درجه تنگی کانال و هرنی  دیسک کمری و گردنی  به درمان جراحی نیاز است.

 آیت الله محمد رضا نکونام

 روحانی منتقد نظام دچار بیماریهای گوناگون میباشد با این وجود نه  تنها به او اجازه داده نشده که تا پایان دوره درمانش در بیرون از زندان  بماند حتی مسئولین زندان ساحلی قم در مواردی از ارائه داروهای  تجویزی وی ممانعت به عمل آورده اند.

 نوکیش مسیحی مریم نقاش زرگران که:

به دلیل بیماری قلبی نیاز مبرم به مراقبتهای پزشکی و رسیدگی دارد و  در اعتراض به حکم صادره و عدم رسیدگی به بیماریهایش دست به اعتصاب غذا زده است اما نه تنها به خواسته هایش رسیدگی نشده بلکه مدت زمانی را که او به دلیل مرخصی درمانی به بیرون از زندان اعزام شده بود را برایش غیبت در نظر گرفته اند .

و صدها تن دیگر از زندانیان عقیدتی و سیاسی که در شرایط نامناسب عمر می گذرانند.

اعضای کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان ، ضمن محکوم نمودن تمامی اشکال تبعیض عقیدتی، خواهان آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی و عقیدتی و همچنین  برابری حقوق نوع بشر و بویژه ایرانیان، فارغ از عقاید مذهبی آنان می باشند .

آیا اینگونه اعمال نقض مواد 19 و 18 اعلاميۀ جهانی حقوق بشر توسط دولت جمهوری اسلامی ایران نیست؟

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading