جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

امام جمعه اهل سنت زاهدان: گزینه «مذهب» از فرم‌های استخدامی حذف بشود

0
478

abdolhamid_zahedanمولوی عبدالحمید امام جمعه اهل‌سنت گفت “آنانکه به حقوق دیگران اعتقاد ندارند گرفتار افراطند، مطالبه جامعه اهل سنت است که گزینه «مذهب» از فرم‌های استخدامی حذف بشود.

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از محبت نیوز ، اختلافات بین شیعه و سنی در ایران به شدت افزایش یافته و نهادهای امنیتی حکومت فشار خود را بر اهل سنت ایران به بالاترین حد خود در چند دهه گذشته رسانده اند. حالا “مولانا عبدالحمید” امام جمعه اهل سنت زاهدان با ابراز نگرانی از وضعیت موجود گفته است: «افرادی که به حقوق دیگران توجهی نمی‌کنند، دچار انحراف و افراط شده‌اند. باید حقوق همه انسان‌ها رعایت شود و محترم شمرده شود. در کشور ما نباید تفاوتی بین مردم باشد. مطالبه جامعه اهل سنت است که گزینه «مذهب» از فرم‌های استخدامی حذف بشود.» او افزود :« بنده برای تاکید بر اصل شایسته‌سالاری در وزارت کشور جمله‌ای گفتم و برداشت‌های متفاوتی از آن شده بود. هدف بنده همین بود که هرکس چه شیعه چه سنی و با گرایش‌های مختلف، دین و مسائل عبادی‌اش به خود او مربوط است».

شایان ذکر است پیش از این نیز مولانا عبدالحمید با انتقاد از شرایط، قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفته بود:« “مشارکت در مدیریت‌های کلان کشور” و “تأمین آزادی‌های مذهبی” از مهمترین خواسته‌های جامعه اهل سنت از رئیس‌جمهور آینده است و تبعیض‌های قومی و مذهبی مغایر با قانون و خلاف عدالت است.»

پرسش از مذهب نه تنها در فرمهای استخدامی بلکه در اکثر فرمها حتی در فرم دریافت گذرنامه و …همچنین رضایت بیمار جهت انجام عمل جراحی در بیمارستان های بسیاری از مناطق ایران وجود دارد. بگفته شهروندان اهل سنت، سوال از مذهب در این فرمها تاثیر مستقیمی در عمل دستگاههای دولتی برای برخورد با متقاضیان دارد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading